Lekdijk tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen dicht voor motoren

jammer dat het zo ver moest komen.... weer een fijn stukje dijkweg verboden verklaard -O-
maar als het slechts het lawaai is, hoop ik wel dat ze stille motoren zullen ontzien... al vermoed ik dat dat ijdele hoop zal zijn....
 
Deze zin begrijp ik niet:
"Dat waren soms hartverscheurende kreten, vaak van mensen die overwegen om te verhuizen en die niet meer op hun balkon kunnen zitten.
Welk huis langs de Lekdijk heeft een balkon ?
 
jammer dat het zo ver moest komen.... weer een fijn stukje dijkweg verboden verklaard -O-
maar als het slechts het lawaai is, hoop ik wel dat ze stille motoren zullen ontzien... al vermoed ik dat dat ijdele hoop zal zijn....
Er bestaan geen stille motoren.
 
Ach journalisten en "klachten", als je maar een leuk verhaaltje hebt met een pakkende kop.
Dat balkonnetje is misschien ergens IN Amerongen, maar niet langs de Lekdijk.
De Lekdijk ligt tussen Amerongen's bebouwde kom en de gemeentegrens van W.b.D. Vervolgens heeft de dijk wel de enige juiste benaming: Rijndijk. Bij de inundatie gaat de Rijn (helemaal afkomstig uit Zwitserland) naar (de stad) Utrecht en heet de dijk Lekdijk Oost, gelegen langs die Lek. Ja, en daar staat een voormalige herberg MET een balkon, dat is dus aan de andere kant van W.b.D., tussen W.b.D. en Nieuwegein.
Geinig he.
 
Ach journalisten en "klachten", als je maar een leuk verhaaltje hebt met een pakkende kop.
Dat balkonnetje is misschien ergens IN Amerongen, maar niet langs de Lekdijk.
De Lekdijk ligt tussen Amerongen's bebouwde kom en de gemeentegrens van W.b.D. Vervolgens heeft de dijk wel de enige juiste benaming: Rijndijk. Bij de inundatie gaat de Rijn (helemaal afkomstig uit Zwitserland) naar (de stad) Utrecht en heet de dijk Lekdijk Oost, gelegen langs die Lek. Ja, en daar staat een voormalige herberg MET een balkon, dat is dus aan de andere kant van W.b.D., tussen W.b.D. en Nieuwegein.
Geinig he.

Eh..nee; bij Wijk kruist de Rijn het A'dam-Rijn Kanaal en heet vanaf die kruising de Lek.
Voor de rest klopt je verhaal; het stuk vóór Wijk (dus vanuit Amerongen) heet gewoon Rijn...dus Rijndijk.

Dit zal ongetwijfeld niet het laatste stuk dijk worden wat afgesloten gaat worden.
Zolang er broeders en zusters motorrijders zijn die een kronkelende dijkweg als circuit zien...
Alleen vrees ik dat dit zorgt voor een probleem-verplaatsing..
Wanneer gaat men nou gewoon eens handhaven, zodat de rotte appels vanzelf geplukt worden..?
 
“ Maar ook kasteel Amerongen dat klaagde over een permanente geluidsdeken boven hun tuin.“

Tuurlijk… Dus er is 24 uur per dag, 7 dagen per week geluidsoverlast… Wat een stemmingmakerij weer.
Ik vraag me af of er een objectief onderzoek is uitgevoerd m.b.t. De hoeveelheid daadwerkelijke overlast en of deze overlast enkel van motoren komt... Denk dat ik het antwoord al weet.
 
Ik vraag me af of er een objectief onderzoek is uitgevoerd m.b.t. De hoeveelheid daadwerkelijke overlast en of deze overlast enkel van motoren komt...

Dan is het misschien wel eens goed motoren een tijdje te weren; dan wordt duidelijk dat er meer weggebruikers zijn en dus meer lawaaimakers..
Controles en handhaving...meer vragen we niet
 
Zojuist gemaild met de MAG mbt de afsluiting en vrijwel direct een mail terug:

Dank voor je bericht. We waren er inderdaad mee bekend en we zijn ook al eerder met de betreffende gemeenten in contact geweest. ‘Het was nog lang niet zo ver,’ was toen de boodschap. Blijkbaar wel, helaas. Tegen een proefafsluiting als deze kunnen we helaas niets ondernemen. Wel gaan we in gesprek met alle betrokken partijen. We doen ons best!
 
Ik vind het ook waardeloos, maar ik woon zelf vlakbij de dijk én ik ben motorrijder. Helaas is het wel waar dat er ontzettend veel geluidsoverlast is door een groep beperkte motorrijders; op dagen als Pasen en mooie weekenden zijn er mensen die én in grote groepen en met niet standaard uitlaten rijden en met veel toeren, dus die overlast is er daadwerkelijk.. en dit is een minderheid, maar helaas verpesten die het toch voor de welwillende meerderheid..
 
Niet meer in de weekends op zomerdagen... dan wil je er toch al niet zijn. Lekker op een donderdagavond rijden: dijk leeg, zakkend zonnetje, prima temperatuur.

Maar die precedentwerking hè. Want die proef is straks permanent, alsof ooit ergens een van die motorverboden is opgeheven.
 
Niet meer in de weekends op zomerdagen... dan wil je er toch al niet zijn. Lekker op een donderdagavond rijden: dijk leeg, zakkend zonnetje, prima temperatuur.

Maar die precedentwerking hè. Want die proef is straks permanent, alsof ooit ergens een van die motorverboden is opgeheven.
Precies, zoiets wordt nooit meer teruggedraaid. Eerder uitgebreid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan