Lekkage benzinepomp (Flange)

waynus

MF veteraan
21 okt 2013
2.482
1.678
Goedemiddag,
ik ben de trotste bezitter van een (vermoed ik) Ducati 620ie benzinepomp dewelke op een Ducati 748 flange werd geplaatst.
baMu3ajpwUT1vz459
IMG20220109153119.jpg

Niet moeders mooiste, maar werkt op zich prima...
Uitgezonderd dan de lekkage: op de foto linksbovenaan op de eerste foto, onder het boutgat (door de poriën van het laswerk ?)
zhNArq3C4YqNMETe7
IMG20220109154218.jpg


De grote O-ring wordt sowieso vervangen, ook daar duidelijke benzine sporen.

Bleek dat de 'hars' (bruine spul) wel erg krokant / brokkelig was geworden, dat wil ik dus meteen vervangen.
Iemand die een goed product kent ? (Bij voorkeur vloeibaar ivm lastig te bereiken kantjes, benzine (en eventueel ethanol) bestendig.
3AigaGBeSzbaNyD3A
IMG20220109160949.jpg


En de laatste vraag: de busjes rond de bouten blijken dikker te zijn dan de plaat.
Is vermoed ik niet de bedoeling ?
73F9SQn9q6bekBxT7
IMG20220109154047.jpg


Allen hartelijk dank voor de hulp !
 
Laatst bewerkt:
Die lassen zijn echt lelijk en dat materiaal is niet echt heel hoogwaardig. Dat samen met een slechte pakking verklaart een hoop denk ik.
Klopt.
Doch, zolang de binnenrand correct gevuld is, zou er geen contact met de lassen mogen zijn.
Daarom ben ik voornamelijk op zoek naar het correcte product.
Rand leeggemaakt:
IMG20220109173227.jpg
 
Zou inderdaad een optie zijn, hoewel ethanol problemen kan geven.
Heb wat spul besteld waar ik mee aan de slag ga, meld het resultaat dan nog.
Dank voor de tip!
 
Ducati Threebond tb1215 is een kit die mij werd verkocht voor het afdichten van de benzinepomp op een kunststof tank. Ging in mijn geval om een Aprilia, maar dat doet er in dit geval niet toe denk ik.
 
Dat was het eerste plan.
Echter geen idee of de 748 pomp compatibel is met de andere versies.
De aansluitingen (snel koppelingen) zouden moeten worden aangepast en 2 extra (vacuum ?) Worden gedicht vermoed ik.
Daarom had ik dat plan laten varen.
Sowieso hartelijk dank voor het aanbod.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Niet geschikt voor de poriën en centimeters dik te leggen denk ik?
Geen idee, ik heb ‘m alleen gebruikt zoals geadvisseerd door Star Twin destijds, tussen de pasvlakken van de benzinepomp en de tank. Een paar mm kan die kit wel afdichten (de kunststof tanks raken vervormd thv de pomp), en het is dus benzinebestendige kit, maar je moet er denk ik niet hele lagen materiaal mee willen opbouwen. Het is geen Jb weld of kneedbaar alu, maar echt een afdichtmiddel (kit / vloeibare pakking).
 
Dubbele dichting is voorzien in het plan:
Lassen afschuren met Dremel: Gedaan, laswerk intern OK, gietwerk zeer poreus
Poriën opvullen met alu epoxy lijm/opvul Loctite 3455: Gedaan
Rand opvullen met kneedbaar aluminium Loctite 3463: Gedaan
Opnieuw afwerken met Loctite 3455
Nieuwe Viton ring: OK
'Flens' pakking snijden voor onderaan: wacht Viton vel 1mm

Wellicht overkill, maar liever in één keer goed (hopelijk)
 

Bijlagen

  • IMG20220113144949.jpg
    IMG20220113144949.jpg
    193,7 KB · Weergaven: 22
Dat laswerk ziet er niet uit en dat wil wat zeggen als beginnend aluminium hobby lasser .
Als die goed door gelast is heb al die extra troep niet nodig alleen de O-ring ( origineel als voorkeur) en een pakking , al zou ik zelf geen viton nemen dat zwelt op als er water bij komt en dat gebeurt met de huidige benzine's nogal eens .
 
Dat laswerk ziet er niet uit en dat wil wat zeggen als beginnend aluminium hobby lasser .
Als die goed door gelast is heb al die extra troep niet nodig alleen de O-ring ( origineel als voorkeur) en een pakking , al zou ik zelf geen viton nemen dat zwelt op als er water bij komt en dat gebeurt met de huidige benzine's nogal eens .
Het laswerk binnenin is dicht, het originele gietwerk niet (porieën zichtbaar daar waar het bijgeslepen is)/
Wellicht is enkel een nieuwe O-ring en correcte vulbussen voldoende, doch beter safe than sorry ?

Welk materiaal zou beter geschikt zijn ? (origineel is ook steeds Viton, E10 tanken doen we niet aan mee)

EDIT: volgens de technische fiche enkel niet geschikt voor heet water (temperatuur niet gespecifieerd) en stoom.
Lijkt me prima.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor wat ik zeg nu schrijven ga:
Je rijd een ducati 748 en gaat dan met een benzinepomp/ brandstof pomp rijden die er werkelijk niet uitziet.
Ik zou origineel plaatsen leidingen aftoppen zoals je schreef want dit is echt niks.
Vraag me nu ook af hoe lang het duurt eer je weer lekkage heb of gedoe met deze benzinepomp/ brandstof pomp.

Maar afijn wie ben ik ook eigenlijk dit te gaan bepalen?.
Advies geven kan jij schrijft dat je geen originele wilt.
Dan wens ik je succes nu en hopen maar het gaat niet lekken in toekomst.

Wat een prutwerk heeft vorige eigenaar ervan gemaakt.
 
Nee het is geen 748. (Enkel de tank. Of een 99X of...)
Nee er bestaat geen kant & klare oplossing voor, dan was dat al lang gebeurd zelfs had ik het nieuw OEM moeten kopen.

Ik ga er vanuit dat je het goed en opbouwend bedoelt en dat wordt geapprecieerd.
De 2 dichtingen gaan het probleem vast verhelpen, de overige toevoegingen zijn eerder cosmetisch.
De benzinepomp zelf is trouwens prima, gaat enkel over de montageplaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan