lekkage carbs. na lange stilstand honda magna v65

sjoes

Rookie
9 apr 2008
9
0
Elsloo
Hee allen

weer ff een vraagje

na lange stilstand wilde ik vanmorgen mijn Honda Magna v65 weer eens van stal halen. ik heb in de laatste weken olie vervangen en nog een paar van zulke dingen. deze morgen starten en tot mijn SPIJT :( zag ik dat ik een benzine lek had zo te zien aan de carbs. ik kan helaas niet zien waar hij exact lekt 't lijkt op de toevoer maar de vierde lekt ook en daar kan ik niets zien.

Ik heb hem alweer half uitelkaar liggen maar is er iemand die mischien weet waar 't aan kan liggen en mij kan zegge. hoe ik 't kan oplassen

Bedankt en groete Bas
 
Na lange stilstand: Vlotter blijft hangen, even kort maar strak tikkie meteen hamertje erop en de kans is groot dat t weer losschiet.


Nee, niet met een 5 kilo hamer op volle kracht die card rammen B|






[Edit: ik les nu nog eens en zie dat je alles al los hebt liggen.... misschien veel werk voor niets gedaan.... wel mooi gelegenheid om de boel eens ECHT goed schoon te maken, ook de iniemini kanaaltjes binnenin, met reinigingsmiddel en perslucht of eventueel ultrasoon (laten) reinigen voor t beste resultaat. Wel zorgen dat synchroon afstellen goed gebeurd, anders heb je nog niets aan het werk wat erin gaat zitten. ]
 
Laatst bewerkt:
Je moet alles ff nalopen, er is helaas geen makkelijke methode. Benzine loopt nu eenmaal makkelijk overal heen, dus je weet niet waar het vandaan komt.

Begin met de benzinekraan, werkt die nog wel goed? Dan de slangen en vervolgens de vlotterkamers, sluiten de vlotters nog wel af, zijn de pakkingen nog in orde. Info daarover vind je hier genoeg.

De carbs zelf hoef je niet na te kijken, maar mogelijk moeten ze er wel af om bij de vlotterkamers te komen.
Wat je wél moet controleren is of er geen benzine in je carter is gelopen, dat kan nare verrassingen geven..... Zo ja, dan meteen olie verversen.
 
Het kan ook zijn dat de "overloop" (=ventilatie van de vlotterkamers) verstopt zit; iedere vlotterkamer moet door dat nippeltje/pijpje/slangetje met zijn binnenste vrij ademend op de buitenlucht uitzien, anders houdt een lucht/dampbel de vlotter omlaaggdrukt en sluit de benzinetoevoer niet.
 
Ongetwijfelt sluit de vlotternaald niet af en loopt de carb over.
Als je de boel los hebt liggen, gewoon de zittingen schoon maken.
Hoeft weinig rommel tussen te komen en ze lekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan