Status
Niet open voor verdere reacties.
5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Beste MF'ers,

allereerst; ik ben nieuw op het forum dus ik weet niet alles haha.
Ik heb sinds een paar weken een Kawasaki LTD454 uit '85 staan.
Na eerst elektrische problemen gehad te hebben en deze opgelost zijn, wilde ik zojuist de kawa starten, maar loop tegen een aantal dingen aan;

1. De benzine kraan heb ik moeten vervangen, want er was er geen.
Nu weet ik niet of alles aanwezig is, ik betwijfel het, er is 1 vacuüm en 2 andere slangen. ik heb op mijn kraan 2 aansluitingen zitten. iemand enig idee?

2. ik heb geprobeerd hem te starten, maar mijn carburateurs lekten allebei vrijwel direct best veel, vanuit de "pijpjes" die onderaan zitten, ik heb geen idee wat ik hier mee moet?

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • 20190905_172029.jpg
    20190905_172029.jpg
    129 KB · Weergaven: 13
  • 20190905_172018.jpg
    20190905_172018.jpg
    106 KB · Weergaven: 13
Beste MF'ers,

allereerst; ik ben nieuw op het forum dus ik weet niet alles haha.
Ik heb sinds een paar weken een Kawasaki LTD454 uit '85 staan.
Na eerst elektrische problemen gehad te hebben en deze opgelost zijn, wilde ik zojuist de kawa starten, maar loop tegen een aantal dingen aan;

1. De benzine kraan heb ik moeten vervangen, want er was er geen.
Nu weet ik niet of alles aanwezig is, ik betwijfel het, er is 1 vacuüm en 2 andere slangen. ik heb op mijn kraan 2 aansluitingen zitten. iemand enig idee?

2. ik heb geprobeerd hem te starten, maar mijn carburateurs lekten allebei vrijwel direct best veel, vanuit de "pijpjes" die onderaan zitten, ik heb geen idee wat ik hier mee moet?

Alvast bedankt!!
1. Wat is je vraag precies?

2. Als je alles goed hebt aangesloten, zijn waarschijnlijk je vlotternaalden lek/vies of een probleem met de vlotters. Ik gok het 1e.
 
1. Wat is je vraag precies?

2. Als je alles goed hebt aangesloten, zijn waarschijnlijk je vlotternaalden lek/vies of een probleem met de vlotters. Ik gok het 1e.

Beste Squishy,

bedankt voor de reactie.

1. op mijn benzinekraan zitten 2 aansluitingen, een smalle en een wat bredere, diameters zegmaar, ik ben er achter gekomen dat de bredere voor benzine is en de smallere de vacuüm, maar ik heb dan nog een slangetje over, geen idee welke dat zijn moet..

2. word dus helemaal loshalen? of kan ik het ook checken door de vlotterbakken los te halen?

nogmaals bedankt!
 
Je moet uitzoeken waar de carburateurs benzine lekken. Dit kan door een vastzittende vlotter naald, maar kan ook door een broos rubbertje komen. Carburateurs kunnen er het beste af.

Je luchtfilterrubbers zitten niet goed aangesloten op de carburateurs.

Als het een vacuüm gestuurde kraan is heb je 1 vacuümslang die van de carburateur op de benzinekraan is aangesloten. De andere slang kan een beluchting zijn voor de carburateur (ken je motor niet). Maar je zou eens in een WPH kunnen kijken.
 
Beste Squishy,

bedankt voor de reactie.

1. op mijn benzinekraan zitten 2 aansluitingen, een smalle en een wat bredere, diameters zegmaar, ik ben er achter gekomen dat de bredere voor benzine is en de smallere de vacuüm, maar ik heb dan nog een slangetje over, geen idee welke dat zijn moet..

2. word dus helemaal loshalen? of kan ik het ook checken door de vlotterbakken los te halen?

nogmaals bedankt!
1. als ik naar plaatjes kijk van een ltd 454 benzinekraan, zie ik gewoon een standaard vacuumkraan met 2 aansluitingen. Op je foto zie ik er ook maar 2.
Welke 3e slang bedoel je? Waarschijnlijk heeft dat slangetje niks met je vacuumkraan te maken.
Die slang op je foto helemaal links, bedoel je die? Die lijkt meer op carterontluchting of een overloop slangetje.

2. Ik zou je carbs er wel afhalen. Uiteindelijk veel makkerlijker.
 
Als er direct benzine uit de buisjes onder de carbs lekt, staat dan niet gewoon het aftapschroefje open?
Wellicht heeft de vorige eigenaar de oude benzine afgelaten en de schroefjes niet weer dicht gedraaid?

Als je nog een slang over hebt, gewoon ff kijken waar hij naar toe loopt ;)
 
Als er direct benzine uit de buisjes onder de carbs lekt, staat dan niet gewoon het aftapschroefje open?
Wellicht heeft de vorige eigenaar de oude benzine afgelaten en de schroefjes niet weer dicht gedraaid?

Als je nog een slang over hebt, gewoon ff kijken waar hij naar toe loopt ;)

Bedankt! heb de carburateurs even helemaal schoon gemaakt, die waren nog redelijk schoon, maar het was wel nodig om even schoon te maken. ze lekker niet meer!
en die derde slang, was de overloop haha, dom van me.

Alleen nu kom ik bij het volgende probleem;

Hij start mooi snel, alleen zodra die aan gaat schiet die vrijwel direct de hogere toeren in en dit blijft oplopen tot ik hem dan maar uit zet, want dit kan niet goed zijn gok ik zo.

enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen?
 
Bedankt! heb de carburateurs even helemaal schoon gemaakt, die waren nog redelijk schoon, maar het was wel nodig om even schoon te maken. ze lekker niet meer!
en die derde slang, was de overloop haha, dom van me.

Alleen nu kom ik bij het volgende probleem;

Hij start mooi snel, alleen zodra die aan gaat schiet die vrijwel direct de hogere toeren in en dit blijft oplopen tot ik hem dan maar uit zet, want dit kan niet goed zijn gok ik zo.

enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen?
Zie dit topic van deze week ;)


In het kort.. je motor kan niet veel toeren maken zonder dat ie ergens lucht vandaag krijgt.
Normaal gesproken wordt de toevoer van lucht geregeld/geblokkeerd door je gasschuif.
Dus:
- Je gasschuif/kabel blijft hangen of stationairstand van de gasklep is verkeerd afgesteld.
- Hij lekt ergens waardoor hij daar lucht zuigt. Tussen blok en carbs bijv.
- Afhankelijk van hoeveel toeren hij maakt, kan het ook iets met je chokecircuit zijn.

Maar ik zou bij het 1e punt beginnen
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan