lekkage langs benzinemeter

men heeft ook vloeibaare dichting van " locktide " (let wel moet tegen benzine kunnen )
dichtingspapier/karton zelf te knipen , beeter een beetje te dik (wordt toch aangespannen )
 
Benzine-nippels, kraantjes en zo heb ik altijd afgedicht met "fiber" pakkingsringen, rood-/bruin/- of zwart-achtig (karton-achtig), die in tig maten in doe-winkels liggen bij waterleiding-spul en soms ook in een doos gesorteerd op maat bij Aldi of Lidl in de aanbieding.

Dit gaat gewoon goed, het lijkt mij dat ze een beetje van de vloeistof moeten opzuigen om goed af te dichten. Maak je de boel een keer los dan moet je ze als verloren beschouwen, verse nieuwe er in dus, want zelfs als ze nog goed lijken draai je ze sneller te pletter dan een nieuwe.

Vooral bij nieuw inleggen niet te wezenloos vast aandraaien, dicht is dicht. Een dag later ietsjes na-trekken, tot "stevig" maar niet zo vast alsof het een metalen ring was.

Liggen ze niet in een nippel met sluitende buitenrand-opvang dan nóg erger uitkijken voor te pletter draaien/ scheuren.

Het is tamelijk ouderwets spul maar echt nog steeds goed als het op de juiste manier wordt gebruikt; bovendien: errug goedkoop en toen ik tot een jaar of 5 geleden nog zelf wel eens aan brommers sleutelde trof ik ze ook aan in gloednieuw spul en zag ze ook op de werkbank van de reparateur liggen. Eigenlijk heb ik geen idee of er al wat nieuwers voor is bedacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan