Hoi een tijdje terug postte ik hier het bericht dat ik hevige lekkage had, een mengsel van olie en benzine uit dit slangetje:
Dit slangetje komt uit het luchtfilter huis. Het probleem dat daar dit mengsel vandaan kwam, had volgens enkele mensen hier te maken met een carb waar de vlotter bleef hangen. Ik heb vandaag de carbs opengehad, en ik zag dat twee van de vier vlotters niet helemaal goed sloot. Na goed reinigen met remmenreiniger was alle gom verwijderd, en sloten ze weer perfect. Alles weer in mekaar gezet, en je raad het al, er blijft olie uit het slangetje komen. Ik weet zeker dat een hangende vlotter nu uitgesloten is als oorzaak.
Waar denken jullie nu aan? er werd me al door iemand verteld dat het misschien een kapotte zuigerveer ofzo kan zijn waardoor die leeg loopt of iets dergelijks. Mijn kennis gaat niet verder dan olie verversen, dus ik heb zelf geen idee.
Ik weet wel dat er in de airbox verder geen ontluchtingsslangen van het carter oid uitkomen, enkel de 4 carbs..
situatie:
Feit is dat ik sinds ik de motor heb er verder niet meer dan 5km op heb gereden.
Ik heb hem bijna direct na aankoop een grote beurt laten geven. Bij aftappen van de olie kwam er toen max 250ml uit. Daarna is er 2,5 liter bijgegoten, max van blok is 3 liter. Dat ie bij de aankoop niet lekte is logisch...er zat amper olie in het blok. Of de vorige eigenaar hier stiekem toch van de op de hoogte was vraag ik me af. Ik weet wel dat als er cilinderevisie's ofzo noodzakelijk zijn, ik eens even goed met hem ga praten. Want die revisies kosten me veeel meer dan het aankoopbedrag van de motor, en dat terwijl ik er niet eens op gereden heb. Waarschijnelijk krijgt meneer de motor dan retour en wil ik me centen terug.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
UPDATE:
Kheb zojuist met een techneut gebeld; die zegt dat er onder mijn airbox de caterventilatie en ontluchting zit die idd, zoals jullie zeggen, uitkomt op de airbox.Had ik ff niet goed gezien vandaag.Olie kan inderdaad maar op 1 manier in de airbox komen en dat is via de carter ontluchting. Aanstaande week ga ik de motor ff laten draaien met de airbox eraf, en als hij dan staat te blazen en druppen vanuit de carterontluchting heb ik de oorzaak iig gevonden.
Dit slangetje komt uit het luchtfilter huis. Het probleem dat daar dit mengsel vandaan kwam, had volgens enkele mensen hier te maken met een carb waar de vlotter bleef hangen. Ik heb vandaag de carbs opengehad, en ik zag dat twee van de vier vlotters niet helemaal goed sloot. Na goed reinigen met remmenreiniger was alle gom verwijderd, en sloten ze weer perfect. Alles weer in mekaar gezet, en je raad het al, er blijft olie uit het slangetje komen. Ik weet zeker dat een hangende vlotter nu uitgesloten is als oorzaak.
Waar denken jullie nu aan? er werd me al door iemand verteld dat het misschien een kapotte zuigerveer ofzo kan zijn waardoor die leeg loopt of iets dergelijks. Mijn kennis gaat niet verder dan olie verversen, dus ik heb zelf geen idee.
Ik weet wel dat er in de airbox verder geen ontluchtingsslangen van het carter oid uitkomen, enkel de 4 carbs..
situatie:
Feit is dat ik sinds ik de motor heb er verder niet meer dan 5km op heb gereden.
Ik heb hem bijna direct na aankoop een grote beurt laten geven. Bij aftappen van de olie kwam er toen max 250ml uit. Daarna is er 2,5 liter bijgegoten, max van blok is 3 liter. Dat ie bij de aankoop niet lekte is logisch...er zat amper olie in het blok. Of de vorige eigenaar hier stiekem toch van de op de hoogte was vraag ik me af. Ik weet wel dat als er cilinderevisie's ofzo noodzakelijk zijn, ik eens even goed met hem ga praten. Want die revisies kosten me veeel meer dan het aankoopbedrag van de motor, en dat terwijl ik er niet eens op gereden heb. Waarschijnelijk krijgt meneer de motor dan retour en wil ik me centen terug.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
UPDATE:
Kheb zojuist met een techneut gebeld; die zegt dat er onder mijn airbox de caterventilatie en ontluchting zit die idd, zoals jullie zeggen, uitkomt op de airbox.Had ik ff niet goed gezien vandaag.Olie kan inderdaad maar op 1 manier in de airbox komen en dat is via de carter ontluchting. Aanstaande week ga ik de motor ff laten draaien met de airbox eraf, en als hij dan staat te blazen en druppen vanuit de carterontluchting heb ik de oorzaak iig gevonden.
Laatst bewerkt: