lekkage probleem zxr750

pentura

MF'er
20 mrt 2005
196
0
heb overlaatst een voortandwiel vervangen bij mijn motor en heb toen de hydraulische koppeling losgehad sindsdien lekte hij alsmaar en het word steeds erger ik heb toen ook hier een vraag gesteld en mij is toen verteld dat ik dat staafje wat uit mijn blok komt van een nieuwe pakking most voorzien al heeft dit niks geholpen nu vraag ik me af of er een pakking tussen mijn hydraulische koppeling en mijn blok hoort te zitten want toen ik hem eraf haalde zat er geen tussen.
heeft er iemand tips voor mij a.u.b want zo word het alleen maar erger vooral bij een warme motor
alvast bedankt
 
Ja, er zijn waarchijnlijk een aantal bevestigingsschroeven waar je koppelingscylinder of motordeksel mee vast zit die lekken.
Doordat het einde van het schroefdraad in je blok niet dicht is moet je deze schroeven borgen met een borgmiddel.
Dit borgmiddel (bv locktite) kun je bij de automatrialen zaak kopen en zorgt ervoor dat er geen olie langs de schroefdraad kan kruipen.
Bij de motorzaak moeten ze je kunnen vertellen welke boutjes je moet doen.

Veel geluk
B@rtje
 
klopt het is motorolie want heb geen verlies op mijn koppelingsvloeistof
kan ik daar dan misschien ook vloeibare pakking voor gebruiken
 
Laatst bewerkt:
bedoel je die pen die uit mijn blok komt ?
maar hoe kan het dan helemaal naarbuiten komen er zit toch een kapje over en het loopt er langs de bovenkant uit??
 
ja klopt is een lekkende kering en die zit zon 5 cm in mijn blok nu wil ik die vervangen en ben al zo ver dat alles eraf is olie is er helemaal uit koelwater is eruit alleen krijg ik dat karterdeksel er niet af dat deksel achter mijn tandwiel en kan ik deze er zomaar afhalen zonder dat er tandwielen in mijn blok verplaatsen of gaat dit niet iemand ervaring hiermee
 
ja klopt is een lekkende kering en die zit zon 5 cm in mijn blok nu wil ik die vervangen en ben al zo ver dat alles eraf is olie is er helemaal uit koelwater is eruit alleen krijg ik dat karterdeksel er niet af dat deksel achter mijn tandwiel en kan ik deze er zomaar afhalen zonder dat er tandwielen in mijn blok verplaatsen of gaat dit niet iemand ervaring hiermee
Volgens mij hoe je alleen je koppelingscilinder er af te halen pen eruit trekken. Oude keering eruit wippen nieuwe erin koppingpen licht polijsten ( is vaak iets ingedeukt of egaal meer) of gewoon omgekeerd in je blok stoppen. Kopplingscilider er weer op klaar is klara. Niets ver in je blok.

Dave Nada
 
als ik die pen eruit haal zit die kering best diep en heb dit geprobeerd eruit te wippen maar het enige dat eruit kwam was een klein veertje en geen kering maar moet ik dan blijven proberen tot die kering eruit komtmaar hoe plaats ik dan dat veertje terug of is dit een onderdeel van die keering
alvast bedankt
het is trouwens een zxr 750 van 93 hier schijnt ook verschil in te zitten
 
als ik die pen eruit haal zit die kering best diep en heb dit geprobeerd eruit te wippen maar het enige dat eruit kwam was een klein veertje en geen kering maar moet ik dan blijven proberen tot die kering eruit komtmaar hoe plaats ik dan dat veertje terug of is dit een onderdeel van die keering
alvast bedankt
het is trouwens een zxr 750 van 93 hier schijnt ook verschil in te zitten
Ik zal snel antwoorden. Bij de oudere types zit het zo bij jou weet ik het niet. Kan vanavond wel in het Werplaatshandboek kijken. Heb je geen foto hoe het eruit ziet. Misschien weten Mr. Wheels of zxrene of daylights het zo uit hun blote hoofd.

Bij mij ging het zo prima namelijk.
Groet Dave Nada
 
oke bedankt ik heb er geen foto van maar als ik dat koppelingsmechanisme eraf haal en ik trek dat staafje eruit dan kijk ik naar een opening van ongeveer 1cm diameter en ong 5 kan ook 3 cm zijn verderop zit dat keeringetje dat veertjeheb ik er al af gepeuterd maar die ring kreeg ik er niet uit ik was nl ook wat bang dat het inb mijn blok ging vallen ofzo

groetjes ken
 
full


Jouw koppeling
 
dan ga ik dat gelijk maar proberen bedankt voor je tips
o ja nog een vraagje die keering zit daar soms een rond klein veertje in anders heb ik iets anders losgepeuterd

groetjes ken
 
jaja het is helemaal voor elkaar mototr zit weer lekker in elkaar heb wel mijn blok deels uit elkaar moeten halen maar het is gelukt hoor gelijk olei ververst = nieuw filtertje helemaal oke en het lekken is ook over bedankt voor de tips :W
 
hallo oma,

als je koppelingscylinder (bij hudr, koppeling)lekt, kunnen hierdoor je platen gaan slippen?

ik rijd op een xjr1300, koppelingsvloeistof is laatst opnieuw vervangen en volgens mij ook de bende ontlucht, dat moet dan zeker ook wel hè?
 
Terug
Bovenaan Onderaan