Lekkage sc 250 ??

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
He jongens,

vanmiddag aardig stuk gerede, nadat ik stopte, zag ik onder aan de kant van de uitlaatzijde, ter hoogte van de remkabel bevestiging waar de remkabel doorheenloopt, en nog een zwarte kabel wat olie vanaf druipe.

Na verdere inspectie zag ik dat er onderaan het blok een ventiel zit, wat een overloop lijkt te zijn voor de smeerolie. Dat bij overdruk opent. Want mijn smeeroliepijl was ieties boven max.

Wie van de sc rijders kan ook bij hem kijken of het bij die kabel een beetje nattig is ???
Of wie weet er hier meer van ?
 
Want mijn smeeroliepijl was ieties boven max.

Dat is dus heel slecht voor de motor; als de sc250 een systeem heeft om bij overdruk wat olie te lozen kan dat motorreddend zijn [maar slecht voor het milieu].
 
Heb ooit eens bij mijn xj600 te veel olie bijgevuld en toen liep er ook via een overloop slangetje olie uit het blok. Sindsdien altijd lekkage via de overloop gehad.
Dus teveel olie is niet echt goed voor je motor.
 
Dan heb je waarschijnlijk behoorlijk wat teveel aan olie gehad.
Want iets zal hij in een pluim verbranden. Maar echt te veel gaat via de overloop er uit.

Hoe doe je de meting dan met de peil stok. Op de draad, of schoon en er weer ingedraaid.
(zo hoort het, voor het juiste pijl.)

Milieu… dat zijn meestal de mensen die in de winter en zomer het vliegtuig pakken. En voor mensenlevens lang. Door hun reisje de boel vervuilen. Of een hoop kinderen er op na houden; die weer ieder voor zich. Hectares per kind aan vuil zullen produceren.
Milieu een loze kreet om geld te troggelen.
 
nee is gewoon af fabriek olie. Nadat de pijlstok helemaal is ingedraaid zit hij net 1 mm bove max streepje. Maar hij lekt nu al bijna niet meer! Wel raar.
 
Lijkt me sterk dat 1mm boven peil er uit wordt gegooid, maar zou kunnen :?
 
Dan is het nu ook feitelijk goed, let wel dat je dat je nu dan ook tot het max. ben afgevuld! Hij mag tussen de twee strepen in staan. Dus de bovenste streep is niet de regel.
Maar is letterlijk het max. en de rest zal hij er dan ook weer uitgooien mocht je er weer eens iets te veel in hebben.
Niets aan de hand dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan