lekkage vulcan

stefvulcan

MF'er
29 apr 2004
135
0
in de zon
Sinds een paar weken ligt er aan de voet van mijn zijstandaard altijd een plasje bleke vloeistof(remvloeistof?).
Het rare is dat de vloeistof altijd langs de zijpikkel naar beneden loopt en de omvang van het plasje wordt steeds groter en groter.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
Ik denk dat je als het remvloeistof zou zijn allang in de problemen was gekomen of voortaan gene meer had; maar KOELVLOEISTOF zou natuurlijk ook een ernstige reden tot ongerustheid zijn.

Zit er een geurtje aan dat spul? (Proeven lijkt mij link maar koelvloeistof zou, behalve tamelijk giftig, volgens verhalen erg zoet zijn).

Als er iets aan te ruiken valt denk ik dat je met een stokje of vinger diep in het koelvloeistof-vulvak wel een druppel ter vergelijking kunt opdiepen.
 
Ik weet niet of je motor een hydrolische bediende koppeling heeft, maar het lijkt erop dat je koppelingscilinder dan lekt.

Hoe is het vloeistof nivo in het linkerpotje op het stuur? (indien aanwezig natuurlijk.... :P )
 
Ik weet niet of je motor een hydrolische bediende koppeling heeft, maar het lijkt erop dat je koppelingscilinder dan lekt.

Hoe is het vloeistof nivo in het linkerpotje op het stuur? (indien aanwezig natuurlijk.... :P )

Dat zou het wel eens kunnen zijn, het koppelingshuis dat lekt door voorbeeld een verduurde bourage.
De motor is dan ook al van '93, en het vloeistofnivo van de hydraulische koppeling is nog redelijk, maar zo een vloeistof verspreid zich ook zodanig dat het altijd veel lijkt.
Ik hou het verder in oog en anders bourageke eens vervangen. ;)
 
Als het een lekkende koppelingscylinder was dan had je het allang gemerkt aan de wegvallende druk op je koppelingsgreep, en meestal lekt zo'n ding je blok in en niet naar buiten.
Wat voor vloeistof is het ?.............hoe ruikt het en voelt het vetig aan of niet?
Is het niet gewoon water wat ergens uit je frame of buddy komt lopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan