lekkage

Yboompy

Rookie
17 feb 2021
9
2
Hallo heb Kawasaki ZL 600 water gekoeld , en kwam erachter dat hij koelvloeitof verliest O.a vermoed ik in het carter aangezien de olie mayonaise was. Ook constateerde ik na het losdraaien vande radiatordop hij spontaan begon te lekken met name uit de cillinderbussen. Ik vermoed dat hij te lang droog gereden heeft met alle gevolgen van dien. Zou met de betrekking op de lekkages in de bussen een pil iets kunnen uitrichten voordat ik moet besluiten hem helemaal uit elkaar moet trekken of blok moet vervangen?. Heb met dit gevoel niet echt goed gevoel dat het goed gaat komen
 
Hallo heb Kawasaki ZL 600 water gekoeld , en kwam erachter dat hij koelvloeitof verliest O.a vermoed ik in het carter aangezien de olie mayonaise was. Ook constateerde ik na het losdraaien vande radiatordop hij spontaan begon te lekken met name uit de cillinderbussen. Ik vermoed dat hij te lang droog gereden heeft met alle gevolgen van dien. Zou met de betrekking op de lekkages in de bussen een pil iets kunnen uitrichten voordat ik moet besluiten hem helemaal uit elkaar moet trekken of blok moet vervangen?. Heb met dit gevoel niet echt goed gevoel dat het goed gaat komen

Heb je daar een foto of filmpje van?

Pilletje zou ik niet doen.
 
Ben eigenwijs geweest, heb er toch een pilletje in gedaan en moet zeggen met suc6, er komt geen koelvloeistof meer in het carter voor als nog, en lekt ook niet meer uit de bussen het lijkt er op dat het voor nu verholpen is al heb ik werkelijk geen idee voor hoelang. Schijnbaar kan je koppakking , gescheurde koppen en radiatoren ermee verhelpen tot 0.8mm. Permanent zeggen ze. Moet toe geven, sta versteld!
 
ja nee nog geen tank leeg nee, maargoed , verwacht ook geen wonderen, had met deze cillinderkop toch geen hoop meer dus aan het zoeken naar een andere. Ik begrijp dat er uiteindelijk dus toch problemen gaan komen. Tnks
 
Kanalen in je radiator hebben ongeveer die 0,8 mm doorlaat... Ja, het gebeurt altijd een ander, jou niet natuurlijk. Maar er is menig radiator op de sloop belandt... na zo'n pilletje.
 
Ik hoor het al , het is zeker raadzaam om heel gestaag de afstand te vergroten die je gaat afleggen na een pilletje, moet zeggen, de doorstroming van het koelwater is goed, altans, de ventilator slaat netjes aan en uit, maar wil toch uit veiligheid toch liever een andere cillinderkop op mijn kawa ZL600 Eliminator zetten. Als er iemand suggesties heeft welke kawa 600 type cillinderkop erop past hoor ik dat graag, mijn is van 1986 en blok vinden compleet is erg moeilijk dus suggesties zijn erg welkom. Of weet misschien iemand op welke blokcodering ik moet letten als ik op afstand een blok wil kopen. ZL600AE003310-of ZX600AE33001=ZL en ZX een jaartype aanduiding en is dus juist de AE hierin erg belangrijk en niet de eerste twee letters, of zit ik er helemaal naast? Graag advies als iemand mij kan helpen:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan