Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het hoeft geen betoog dat er ook geen stof of zand mag kleven aan de (ingevette) pakking.
Door het uitzetten en inkrimpen van verschillende delen kunnen er verschuivingen op het pasvlak optreden, bijvoorbeeld als je een motor te snel (lees hard scheuren) warmrijdt, zal je cylinderkop (veel) sneller uitzetten dan je cylinder, daardoor wordt de cylinderkop eerst groter, daarna je cylinder, dat er hierdoor wrijving in het pakkingvlak ontstaat lijkt me wel duidelijk.Wat zijn nou precies de redenen dat een blok begint te zweten en lekken?
Wil het graag voorkomen
Loop dus even alle blokbouten na, koop het liefst een momentsleutel als je de aanhaalkoppels meent te kunnen achterhalen (wat voorn fiets?).Wil het graag voorkomen
Wat zijn nou precies de redenen dat een blok begint te zweten en lekken?
Wil het graag voorkomen
Heel voorzichtig af en toe (een keer kort na montage plus een keer per jaar of zo) bij DOORGEWARMD blok bouten/moeren LICHTJES na-trekken (en natuurlijk zo "kruiselings" mogelijk) voorkomt veel ellende.