Lekke achterband; gaatje in de zijkant

Ratz

MF veteraan
19 apr 2003
71.456
15
Vanochtend kwam ik er achter dat er een gaatje...gat in mijn achterband zit.
Zo'n 5mm groot.

Her en der gelezen over diverse reparaties zoals, parapluutje, prop, binnenkant beplakken en vulcaniseren.
Maar het ging er meestal over dat er gaten in het loopvlak zaten.

Bij mij aan de zijkant:
qq7qmd.jpg



De band zit er nog geen 100km's onder :/

Mijn vraag is dus: laten repareren als dat mogelijk is of vervangen(nieuwe kost ongeveer! 120eurootjes)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!
Ik ken geen enkele collega die dit zou willen repareren, dus blijkbaar heb jij de enige goede gevonden!
Ik ben bij De Egelbanden in Hoorn geweest.
Als je zijn naam wilt weten, via pb :)

Deze praat weer net andersom over zogenaamde bandenverkopers die alleen hun nieuwe banden willen slijten ipv de moeite te nemen om te repareren.

Dus tsja...ik ga er niet tussen zitten(te weinig verstand ervan), mijn band is gemaakt en ik hoop er nog vele veilige kilometers er mee te kunnen maken :]
 
Ik ben bij De Egelbanden in Hoorn geweest.
Als je zijn naam wilt weten, via pb :)

Deze praat weer net andersom over zogenaamde bandenverkopers die alleen hun nieuwe banden willen slijten ipv de moeite te nemen om te repareren.

Dus tsja...ik ga er niet tussen zitten(te weinig verstand ervan), mijn band is gemaakt en ik hoop er nog vele veilige kilometers er mee te kunnen maken :]
Hoeft niet hoor, ik ken ze vrij goed. Het is namelijk een van mijn dichtstbijzijnde concurrenten.....
Van de lekke banden die ik binnenkrijg (het is trouwens momenteel een echte epidimie) kan/wil ik ca. 80% plakken. De rest is ofwel te ver versleten, ofwel niet (veilig) te repareren......
Hou ons op de hoogte hoe lang je ermee kan blijven rijden, als je wilt? Ik ben wel benieuwd.......
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de 'vuurdoop' gehad. Een kleine 200km snelweg/autoweg/provinciale wegen..
Moet eerlijk bekennen dat het toch wel met een kriebel in de maag ging :]

Band is prima op spanning gebleven en heeft zich voorbeeldig gedragen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan