Lekke achterband met 130 km/u

Ik heb het dus voor elkaar gekregen om me band 2x lek te rijden binnen 2 weken. |(
zo fijn als ze de spijkers laten slingen bij wegwerkzaamheden
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond dit topic met interesse door zitten lezen, en ook dat van Fuck over zijn voorband. Met name die laatste liet me huiveren. Brrrrr. Gelukkig nooit gehad.

En dan vanmorgen, ik rijd op de A4 en neem de fly-over naar de A12. Voor me komt een auto naar links, en aan de linkerkant komt de A4 vanuit Amsterdam erbij. Afleiding alom ... houten balk dwars op mijn rijstrook ... VRO training mode aan ... gewoon vol eroverheen ... BENG ... zwabber ... zwabber ... mmm, laat ik maar eens naar rechts gaan ... gelukkig, ruimte ... vluchtstrook op ... ik ga remmen ... NEE ... toch maar met de achterrem ... pff, gelukt!

Binnen het half uur opgepikt door de KNMV pechservice en naar Bodegraven gebracht :} Vanmiddag weer op pad met een nieuwe voorband.

Ik was altijd een beetje band voor een lekke voorband, maar dat is nu een stuk minder: ook zonder lucht blijft de motor redelijk goed bestuurbaar. Hij volgt zijn lijn niet meer zo mooi natuurlijk, maar je bepaalt nog steeds zelf waar je heen gaat.
 
M'n neef kreeg een lekke achterband op Corscia, prop erin en die is heel het eind nog naar huis gereden ermee en toen thuis ook nog gewoon doorgereden. Ik weet niet wat het verschil is tussen repareren hoe jij het bedoelt en een prop, maar volgens mij is het helemaal geen bezwaar om met een prop door te rijden. :]

Als ik het fout heb verbetert iemand me vast wel 8-)

Ik zal je niet verbeteren. Met een prop erin kan je gewoon doorrijden. Echter de hoge snelheden (boven de 120) wordt wel een groot risico, verder dus geen probleem.

Grtz.
 
Gelukkig deed deze dat wel. Maar ik moest binnendoor terug rijden als dit kon zodat de snelheid niet teveel boven de 80 uit kwam.

De maandag erna heb ik er meteen een nieuwe band onder laten zetten. Ik heb van een collega gehoord dat er een bedrijf in Amsterdam zit die motorbanden repareerd. Heeft iemand hier al ervaring mee. Het is namelijk een stuk goedkoper dan een nieuwe band.

ANWB heeft nu hele strikte regels, indien de plaats waar je staat een gevaar (welke soort dan ook) op levert wordt je niet geholpen, dan wordt je naar de dicht bijzijnde benzine station gesleept alwaar ze verder gaan kijken.

grtz.
 
Het was alweer een tijdje terug in 1982 met m'n zwager achterop mijn net nieuwe Honda CB 750 F Bol D'or . Vanaf Purmerend richting Zaandam op de A7 net in de lange laatste bocht voor het lange rechte stuk naar Zaandam met meer dan honderd km/uur
een lekke achterband!
Ik heb hem zwabberend de bocht door weten te sturen en kwam, na van uiterst links naar uiterst rechts over de rijstroken slingerend, op de vluchtstrook tot stilstand.
De achterband was bloedheet en leeg en ik stond zo te trillen dat mijn zwager de motor op de standaard zette en ik op de grond zat bij te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan