lekke achterband

Red Devil

MF veteraan
12 jun 2005
18.712
0
Amersfoort
Ik heb een klein spijkertje in de achterband van mijn Suzuki TL1000s gehad, waardoor er nu een heel klein gaatje in zit. Kan ik hem laten plakken/proppen en is dat veilig? Iemand ervaring hiermee? :?
 
Wat wordt er bedoelt met een plu?? Wordt dit niet gepropt dan??
Hebben bepaalde snelheden en of afstanden ook nog meer kans dat hij los schiet??
Ik rij dagelijks 100km+ en rij vrij hard gemiddeld 3x in de week even 200km+ per uur.
 
Wat wordt er bedoelt met een plu?? Wordt dit niet gepropt dan??
Hebben bepaalde snelheden en of afstanden ook nog meer kans dat hij los schiet??
Ik rij dagelijks 100km+ en rij vrij hard gemiddeld 3x in de week even 200km+ per uur.

Een plu is een soort rubber dopje met een dikke opstaande rand. Het gaatje wordt uitgeboord en de plug wordt van binnen uit in de band gevulcaniseerd. (Ook wordt de rand van de plug binnen in je band vastgevulcaniseerd.)
Door de rand aan de binnenkant is de kans erg klein dat de dop eruit schiet.
(daarom ook de naam parapluutje, probeer maar een uitgeklapte paraplu door een gaatje te trekken..)

Een prop wordt van buiten in de band gepropt en in de band gevulcaniseerd, maar heeft geen rand aan de binnenkant waar hij aan blijft hangen. Deze proppen kunnen er dus vrij eenvoudig uitschieten bij hogere snelheden of flinke vervormingen van de band.
 
Ik ben er nooit zo happig op, het is een oplossing maar ik kan natuurlijk niet in jou knip kijken.
Ikzelf voel me er niet prettig bij zeker niet bij 200+, ik heb meteen een nieuwe band gelegd
Maar zoals mijn voorgaande collegas al zeiden, het is waar je jezelf het prettigst bij voelt
 
Terug
Bovenaan Onderaan