Lekke achterband

Johan Matter

MF'er
3 apr 2002
50
0
Eelde
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
 
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
gewoon nieuwe band kopen, is vele male veiliger.
 
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
Nooit doen natuurlijk met een motor. Je hebt maar twee banden en één leven en je weet nooit hoe de binnenkant eruit ziet. En met hoge snelheid een plof horen wil je niet. '(
 
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.

Niet doen met dat spul, degene die er dan een nieuwe achterband op wil steken zal zijn plezier hebben.
Het enige wat je ev. veilig zou kunnen doen is repareren van binnenuit dmv. een parapluutje, hiervoor moet je band wel van de velg en kan er ook gecontroleerd worden of er niet meer schade is.
 
Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.

Maar als ze dat spul bij een motorzaak gebruiken, dan zal dat toch wel goed zijn?.
Mijn broer heeft een keer zijn band eraf laten halen en van binnenuit laten plakken, werkte ook goed maar dat is zo'n werk.

Wie heeft eigenlijk ervaringen net een britchstone bt...?, ik heb nu een mez2 maar ik wil de volgene keer een andere proberen.
 
meastro, dat spul dat je bedoelt heb ik ook een bus van onder mijn zadel zitten
voor het geval dat ik hem lek rij dan kan ik er in ieder geval nog mee naar een motorzaak

spul is gewoon te koop bij louis
bijv.
10004304_970_FR.JPG


ga wel ff naar duitsland aangezien er veel mensen problemen bij louis nederland hebben gehad

zou het alleen voor tijdelijke oplossing gebruiken en de band wel laten vervangen
 
Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.

Maar als ze dat spul bij een motorzaak gebruiken, dan zal dat toch wel goed zijn?.
Mijn broer heeft een keer zijn band eraf laten halen en van binnenuit laten plakken, werkte ook goed maar dat is zo'n werk.

Wie heeft eigenlijk ervaringen net een britchstone bt...?, ik heb nu een mez2 maar ik wil de volgene keer een andere proberen.

Band met schade is nooit veel te goed om te vervangen ook al ligt tie er van mijn part nog maar een dag op... |(
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.

Maar als ze dat spul bij een motorzaak gebruiken, dan zal dat toch wel goed zijn?.
Mijn broer heeft een keer zijn band eraf laten halen en van binnenuit laten plakken, werkte ook goed maar dat is zo'n werk.

Wie heeft eigenlijk ervaringen net een britchstone bt...?, ik heb nu een mez2 maar ik wil de volgene keer een andere proberen.
heb het zelf ook een keer gehad met een mez4 met 250 km ... maar toch maar een nieuw bandje gekocht. dat spul is leuk om ff als lapmiddeltje te gebruiken om naar de dealer te kunnen rijden. 8-)
je wilt niet met 100+ (sorry KLPD, nette snelheid hè?) een klapband krijgen. |(
 
Hmmm, iedereen is dus niet echt in too the banden lap wereld te zien. Ben ik dan nu al zo link bezig om elke week mijn achterband weer op te pompen om hierna alle pk's weer op de straat te gooien. Hmmm, ik zal er nog eens overnadenken.

Maaru, hoe zit dat met de ervaringen over de verschillende typen banden?.
Bijvoorbeeld verschil tussen Metzeler MEZ2 en britchstone BT....(weet type niet maar ook een sport/toer band)
 
Lijkt me tot nu toe duidelijk. Gewoon een nieuwe achterband kopen. Heb laatst wel een stuk gelezen over een soort veter die je door het gat in de band drukt met een speciaal werktuigje, en daarna glad aan de bovenkant afsnijd(volgens mij in de moto73). Schijnt perfect te werken, ook bij snelheden boven de 250 km/h. Ik zou er in ieder geval niet op vertrouwen, en dus gewoon een nieuwe kopen.
 
Niet doen met dat spul, degene die er dan een nieuwe achterband op wil steken zal zijn plezier hebben.
Het enige wat je ev. veilig zou kunnen doen is repareren van binnenuit dmv. een parapluutje, hiervoor moet je band wel van de velg en kan er ook gecontroleerd worden of er niet meer schade is.

De band hoeft NIET van de velg, is in 5 minuten geflikt! Bij mijn brommer heb ik op de plaats van het paraplu'tje nooit een lek gehad achteraf (om de 500 km wel ergens een nagel/andere bucht in mijn band)

Je kan trouwens een kitje kopen waarmee je het zelf kan doen.
 
Een brommer is natuurlijk wel wat anders als je kijkt naar gewicht en snelheid.

Wat zijn dat voor paraplu'tjes dan?, een soort prop, want dis raden ze al helemaal niet aan. Dan moet het gat namelijk nog groter worden gemaakt waardoor de structuur van de band slapper wordt.
 
Ja dat zal allemaal wel, maar die band is nog veel te goed om direct een nieuwe te kopen, die dingen zijn ook al veel te duur, bij motoport moet ik 180 euro neertellen voor een metzeler mez2, dat is behoorlijk duur vind ik. Er zit trouwens maar een heeeel klein gaatje in, na een week zit er nog 2 bar in i.p.v 2,7.

Ook al issie nog zo goed, hier komt er meteen een andere band omheen. Dan maar nog een keer 180 pleuro neertellen, voor 180 euro hoef je je eigen niet de kist in te rijden |(
Met lage snelheid lukken die middeltjes wel, maar ik durf er niet hard mee te rijden. MOoi middeltje om thuis mee te komen en meer niet.

Maar wil jij kosten besparen en je leven riskeren, dan moet je gewoon dat spul kopen.
Blijven oppompen heeft ook geen zin..
persoonlijk zou ik er dus een nieuwe op gooien.
(zoals de rest hier dus)
 
Ik zou hem vervangen. Dan maar 180 euro inleveren maar da's nog altijd beter dan je motor (of jij) die in het asfalt hapt |(
Banden? Ik heb zelf een BT020 achter en die bevalt me uitstekend. Zoek eens op banden want daar zijn al aardig wat topics over geweest.
 
De band hoeft NIET van de velg, is in 5 minuten geflikt! Bij mijn brommer heb ik op de plaats van het paraplu'tje nooit een lek gehad achteraf (om de 500 km wel ergens een nagel/andere bucht in mijn band)

Je kan trouwens een kitje kopen waarmee je het zelf kan doen.

gaan we weer... JIJ HEBT HET OVER EEN PROP!
En PROPPEN ZUIGEN

een parapluutje is prima manier om je banden VAN BINNENUIT te plakken. Ik ken vele professionele motorrijders die dit regelmatig doen, en stevig doorknarren.
Mits de band er verder goed uitziet kan het geen kwaad.
 
GuZ was me voor.

Prop = soort veter waar je lijm aandoet en met een prikker van buitenuit in je band steekt. Dat lukt ook goed, maar is niet goed voor je zelfvertrouwen.

Parapluutje: van binnen in het gat steken, kan er ook niet uitvliegen.
 
En nu maar hopen dat die spijker geen koordlagen beschadigt heeft.
Ik zou die band er zeker af laten halen, buiten een gaatje van 1mm, binnen een gat van 10mm.
Lekker op roken die band en een nieuwe om laten leggen :)
 
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
Zit dat spijkertje er ongeveer recht in :?
Zo ja, dan kun je het met een propje dicht maken.
Kost tussen de 5 en 10 euro.
 
gaan we weer... JIJ HEBT HET OVER EEN PROP!
En PROPPEN ZUIGEN

een parapluutje is prima manier om je banden VAN BINNENUIT te plakken. Ik ken vele professionele motorrijders die dit regelmatig doen, en stevig doorknarren.
Mits de band er verder goed uitziet kan het geen kwaad.

:^

Heb op deze manier ook een achterband laten maken. Dit is de enige reparatie die ik vertrouw. Ook heb ik een bus van dat spul in het in het zitje zitten, maar dat is alleen voor noodgevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan