Lekke achterband

Johan Matter

MF'er
3 apr 2002
50
0
Eelde
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld oftewel ik ben een nieuweling hier op dit forum, maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een probleem, mijn mooie yamaha frz 1000 exup uit '91, heeft de achterband lek. Er zit een zeer dun "spijkertje" in van ongeveer 1mm in diamater. Nu hoorde ik dat er spul bestaat wat ik door het ventiel kan spuiten zodat het gat weer "samensmelt".
Wie weet hier meer van en waar kan ik dit spul kopen?, vroeger hadden ze het bij safe, maar die is overgenomen en ze hebben het niet meer.
 
Dut spul uit een flesje haalt je balans uit je wiel toch?? Dat is was ik een keer met Blik op de Weg heb gezien geloof ik, bij een caravan. Als je daar te lang mee rijd zonder opnieuw balanceren dan zijn je lagers snel naar de knoppen...
 
GuZ was me voor.

Prop = soort veter waar je lijm aandoet en met een prikker van buitenuit in je band steekt. Dat lukt ook goed, maar is niet goed voor je zelfvertrouwen.

Parapluutje: van binnen in het gat steken, kan er ook niet uitvliegen.

was dus verkeerd, maar dat is nu dus rechtgezet. dacht dat met een paraplu'tje een prop werd bedoeld (ze bestaan in verschillende vormen, niet alleen die veter)
 
Terug
Bovenaan Onderaan