Lekke achterschokbreker

MTX200R-speed

Die hard MF'er
14 sep 2004
611
0
Etten-Leur
De "r" is weer eens een keertje per ongeluk aangeslagen ;)

Na alweer een anderhalf jaartje met m'n XR te hebben gereden merkt ik dat hij achter steeds meer "springt" ofwel: hij dempt niet goed meer.
Aangezien alles vet is rondom de spindel van de achterschokbreker neem ik aan dat hij wat olie mist.

Ik ben eens na gaan vragen wat het kost om zo'n achterveer te laten repareren/reviseren. Kosten 150 euro. Maar wa zou er allemaal worden vervangen?
Keerringen, zuiger? Dit alles is dan wel exclusief het vervangen van de spindel.
Iets zegt me dat ik beter een goede 2de handse kan zoeken voor minder dan de helft van het geld. Maar hoe weet ik dan wat ik dan koop? Of weet misschien iemand hier op het forum een goedkoper adres?

Tsja, wat is wijsheid ;)
 
Laatst bewerkt:
De "r" is weer eens een keertje per ongeluk aangeslagen ;)

Na alweer een anderhalf jaartje met m'n XR te hebben gereden merkt ik dat hij achter steeds meer "springt" ofwel: hij dempt niet goed meer.
Aangezien alles vet is rondom de spindel van de achterschokbreker neem ik aan dat hij wat olie mist.

Ik ben eens na gaan vragen wat het kost om zo'n achterveer te laten repareren/reviseren. Kosten 150 euro. Maar wa zou er allemaal worden vervangen?
Keerringen, zuiger? Dit alles is dan wel exclusief het vervangen van de spindel.
Iets zegt me dat ik beter een goede 2de handse kan zoeken voor minder dan de helft van het geld. Maar hoe weet ik dan wat ik dan koop? Of weet misschien iemand hier op het forum een goedkoper adres?

Tsja, wat is wijsheid ;)

Voor dat bedrag doen ze een nieuwe kering en olie en gas vullen en de demperstang polijsten, het is vooral arbeid wat je betaalt. Als je dat laat doen en je poetst/spuit/coat het geheel weet je wat je hebt. Met een andere gebruikte niet........ :)
 
De "r" is weer eens een keertje per ongeluk aangeslagen ;)

Na alweer een anderhalf jaartje met m'n XR te hebben gereden merkt ik dat hij achter steeds meer "springt" ofwel: hij dempt niet goed meer.
Aangezien alles vet is rondom de spindel van de achterschokbreker neem ik aan dat hij wat olie mist.

Ik ben eens na gaan vragen wat het kost om zo'n achterveer te laten repareren/reviseren. Kosten 150 euro. Maar wa zou er allemaal worden vervangen?
Keerringen, zuiger? Dit alles is dan wel exclusief het vervangen van de spindel.
Iets zegt me dat ik beter een goede 2de handse kan zoeken voor minder dan de helft van het geld. Maar hoe weet ik dan wat ik dan koop? Of weet misschien iemand hier op het forum een goedkoper adres?

Tsja, wat is wijsheid ;)

Ik heb een paar weken terug mijn schokbreker van m'n XT550 laten reviseren. Kosten 160 euro. Wel inclusief seals, O-ringen en nieuwe spindel.

Bij fa. Droog in Pijnacker
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan