lekke band , repareren???

Black_Boetie

MF'er
2 apr 2007
220
0
na een geslaagde motordag op een nieuwe achterband kom ik er thuis bij het ketting smeren achter dat er een spijker in mijn band zit , kutzooi!!
is er een goeie reparatie methode ??(parapluutje?)
wat zou een ander doen ??

tips , suggesties , afraders ,aanraders , ervaringen ???

groeten jelmer
 
Beste LosBol, 10 % kans op weer lek rijden zoals je noemt is veel te hoog, 80 % meer kans dat je met de nieuwe band rijd zonder een spijker of lek raken tot dat deze band echt op is door normale slijtage.
PS heb ervaring met pluutjes die toch net niet je van het waren en de kosten van profesioneel inbrengen van deze had ik liever bij de nieuwe band gedaan.


Wat is volgens jouw het verhoogde risico van een loslatend pluutje (hoe onwaarschijnlijk ook) ten opzichte van gewoon lekrijden ? Volgens mij is dat er niet.


dan nog een rekensommetje van ons persoonlijk.
28 banden,
4 maal lekgereden,
1 op 7 banden = 14,29 %

Die ene promille risico dat een plu dienst weigerd kan je naar mijn idee gerust bij op tellen, want die is verwaarloosbaar. En al helemaal in verhouding tot het gevaar wat motorrijden ansich met zich meebrengt...


overigens 2 maal laten plu'en, en 2 maal band vervangen, 1 maal omdat ik blij was dat die band er af ging, en 1 maal omdat hij zodanig versleten was dat er toch al een nieuwe op moest.
 
.. zo als de wiskundigen onder ons uitgerekend zijn .................. :r

Ik heb nu een prop in mijn redelijk goede achterband MPP 2 CT.

Prop zit IN een groef in het profiel in het midden van de band. Ben benieuwd hoe lang die het vol houdt .. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan