lekke band , repareren???

Black_Boetie

MF'er
2 apr 2007
220
0
na een geslaagde motordag op een nieuwe achterband kom ik er thuis bij het ketting smeren achter dat er een spijker in mijn band zit , kutzooi!!
is er een goeie reparatie methode ??(parapluutje?)
wat zou een ander doen ??

tips , suggesties , afraders ,aanraders , ervaringen ???

groeten jelmer
 
Topic 252342642349 over dit onderwerp... en gaat ongetwijfelt een heftige discussie worden.

Mijn mening: parapluutje kan in sommige gevallen, echter zal de band dan wel eerst grondig geinspecteerd moeten worden door iemand die er verstand van heeft. Gewone proppen niet aan beginnen.
 
Ik heb dat ook al een paar keer gehad, net een set nieuwe banden en vervolgens een spijker er er in.

Ik heb de banden laten maken door middel van een zogenaamd parapluutje, deze methode is redelijk save. Tijdens het rijden heb ik daar geen hinder van onder vonden ook niet bij 200 +. Als een motorzaak deze band maakt kijken ze ook naar de veiligheid van de band. Als de band te veel beschadigd is, maken ze deze niet. Dit heb ik ook een keer gehad, dat is helemaal zuur pff geloof dat er net de wax er af was..

Het gat word vaak opgeboord om er zeker van te zijn dat het gat helemaal schoon is. Het woord Paraplu zegt eigenlijk al hoe de plakker er uit ziet. Hij heeft de vorm van een paraplu deze wordt van binnenuit naar buiten gehaald. In tegenstelling tot een prop. De paraplu kan er nooit uitschieten een prop wel.

Ik zelf zou altijd laten kijken of de band te maken is of hij moet al redelijk versleten zijn, want dan wegen de kosten niet meer op tegen de baten ;). Mocht je besluiten om de band te laten maken altijd door middel van een parapluutje laten maken, iets ander nooit doen.

Groeten,
Frank
 
eb vorige week ook een ieniemienie stukje metaal uit m'n band gehaald en ja hoor, wederom een lekke band. Haal 'em er af en laat hem bij Profile repareren. Vorige keer een nieuwe gekocht en nu een pluutje d'r in.

M'n band loopt zeeer langzaam leeg en verwacht dat het karkas verder goed is. Voor mij zeker geen nieuwe band, maar ook zeker geen prop.
 
na een geslaagde motordag op een nieuwe achterband kom ik er thuis bij het ketting smeren achter dat er een spijker in mijn band zit , kutzooi!!
is er een goeie reparatie methode ??(parapluutje?)
wat zou een ander doen ??

tips , suggesties , afraders ,aanraders , ervaringen ???

groeten jelmer

Welkom in Topic: 247892789374017276190453625 over banden repareren.

Lijkt me duidelijk dat jij de SEARCH niet gebruikt hebt.

Er zijn ongeveer 361 resultaten, verdeeld over ongeveer 15 pagina's.

Er is gezocht op: 'banden AND Repareren'. Resultaten per woord: banden: 25487, repareren: 4648.

De database van 192.319 onderwerpen is voor het laatst bijgewerkt op 13 april 2008 04:57 en is doorzocht in 0,0559 seconden.
 
Als het karkas niet beschadigd is (wél ff controleren) dan kán vaak een parapluutje geplaatst worden.

Ik heb het zelf een keer laten doen en de band daarna helemaal opgereden, zonder enig probleem. Volgens anderen is het risico te groot.
Volgens sommigen kun je dat dus absoluut niet, volgens anderen absoluut wel doen..... Is uiteindelijk je eigen keus.
 
Welkom in Topic: 247892789374017276190453625 over banden repareren.

Lijkt me duidelijk dat jij de SEARCH niet gebruikt hebt.

Er zijn ongeveer 361 resultaten, verdeeld over ongeveer 15 pagina's.

Er is gezocht op: 'banden AND Repareren'. Resultaten per woord: banden: 25487, repareren: 4648.

De database van 192.319 onderwerpen is voor het laatst bijgewerkt op 13 april 2008 04:57 en is doorzocht in 0,0559 seconden.

[vragende kinder modus aan] Zo zitten die getalletjes allemaal in je hoofd? [vragende kinder modus uit]
:+
 
Topic 252342642349 over dit onderwerp... en gaat ongetwijfelt een heftige discussie worden.

Mijn mening: parapluutje kan in sommige gevallen, echter zal de band dan wel eerst grondig geinspecteerd moeten worden door iemand die er verstand van heeft. Gewone proppen niet aan beginnen.

Welkom in Topic: 247892789374017276190453625 over banden repareren.

Lijkt me duidelijk dat jij de SEARCH niet gebruikt hebt.

....

Hoe kan het nu dat DaDragon precies 247892789374017023847811276 meer topics over dit onderwerp vindt dan Rambabbel???
_O- _O- _O-
 
Heb eens een heeeeeeeeeeeeeel lanzaam leeglopende achterband gehad.
Bleek een spijkertje van 1 mm in te zitten.
Ik vond het zonde om een band die nog 80% goed was, voor zo'n minuscuul lekje weg te doen.
Er was niemand ( motordealer of autobandenboer ) die wilde repareren.
Het lijken meer juristen dan techneuten.
Dus toen zelf maar gerepareerd met een spuitbus.
Het lek zo klein dat het onmogelijk de koordlagen had kunnen beschadigen.
De band zit er nu alweer 2.500 km op en geen centje pijn. Blijf altijd op spanning staan. Perfect!!
 
Laatst bewerkt:
Heb eens een heeeeeeeeeeeeeel lanzaam leeglopende achterband gehad.
Bleek een spijkertje van 1 mm in te zitten.
Ik vond het zonde om een band die nog 80% goed was, voor zo'n minuscuul lekje weg te doen.
Er was niemand ( motordealer of autobandenboer ) die wilde repareren.
Het lijken meer juristen dan techneuten.
Dus toen zelf maar gerepareerd met een spuitbus.
Het lek zo klein dat het onmogelijk de koordlagen had kunnen beschadigen.
De band zit er nu alweer 25.000 km op en geen centje pijn. Blijf altijd op spanning staan. Perfect!!

Dat is dan zeker je reserveband of niet :?
 
Ik heb al meerdere malen een achterband gepropt (paraplu'tje zal mischien veiliger zijn) en heb nooit problemen gehad.
Ook niet bij hoge snelheden controleerde zo af en toen en prop bleef er mooi in zitten.
 
Ja echt de enige juiste verstandige oplossing is een nieuwe band en hopen dat het voorlopig niet meer zal gebeuren, of neem je het ricico dat je band bij 160 kmpu plat gaat omdat het pluutje zijn werk niet goed doet. Jammer van het geld maar ............................................je weet het: geen kreukelzone en airbag en maar twee banden.
 
Ja echt de enige juiste verstandige oplossing is een nieuwe band en hopen dat het voorlopig niet meer zal gebeuren, of neem je het ricico dat je band bij 160 kmpu plat gaat omdat het pluutje zijn werk niet goed doet. Jammer van het geld maar ............................................je weet het: geen kreukelzone en airbag en maar twee banden.

:Z

vertel mij eens, hoeveel 'mijn paraplu is uit mijn band geschoten topic's' kan jij vinden hier op MF :?

Kan ik je zo vertellen, nul...


De kans dat je plu zijn dienst niet doet is vele malen kleiner dan dat je opnieuw lek rijdt, of een klapband krijgt.

Dat een plu niet veilig is zijn alleen maar kul verhalen, ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze dienst weigerden
 
Losbol, rij 39 jaar en heb wel wat meegemaakt, ook met goedkope oplossingen. 0,001 x dat het pluutje niet werkt bij jou band, dan liever nog een tig eurootjes voor mijn leven want "shit" helpt dan niet meer.
 
Ja echt de enige juiste verstandige oplossing is een nieuwe band en hopen dat het voorlopig niet meer zal gebeuren, of neem je het ricico dat je band bij 160 kmpu plat gaat omdat het pluutje zijn werk niet goed doet. Jammer van het geld maar ............................................je weet het: geen kreukelzone en airbag en maar twee banden.
de kans dat je weer een spijker in je nieuwe band rijd is zo'n 10000000 keer groter dan dat je plu loslaat.
 
Losbol, rij 39 jaar en heb wel wat meegemaakt, ook met goedkope oplossingen. 0,001 x dat het pluutje niet werkt bij jou band, dan liever nog een tig eurootjes voor mijn leven want "shit" helpt dan niet meer.


dat je al 39 jaar rijdt doet er weinig toe. Een plu is geen goedkope oplossing, maar een professionele, de band gaat er af, en wordt vanuit de binnenkant gerepareerd. De 0,001 x die je roept staat totaal niet in verhouding tot de 10 % kans die bestaat dat je gewoonweg opnieuw lek rijdt.

en nou wil ik graag van iemand een verhaal horen waarbij een plu werkelijk gefaald heeft, in plaats van fabeltjes die waarschijnlijk door dealers en bandenproducenten in leven geroepen is...
 
Beste LosBol, 10 % kans op weer lek rijden zoals je noemt is veel te hoog, 80 % meer kans dat je met de nieuwe band rijd zonder een spijker of lek raken tot dat deze band echt op is door normale slijtage.
PS heb ervaring met pluutjes die toch net niet je van het waren en de kosten van profesioneel inbrengen van deze had ik liever bij de nieuwe band gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan