Lekke band!!!

Starrrr

MF veteraan
13 sep 2003
8.106
13
Groningen
Nou, eindelijk eens mooi weer! Volledig in het leer gehesen...vrouwtje staat te trappelen om achterop te klimmen zet ik mijn motor voor op de stoep, valt mijn oog op een heel klein spijkertje van 1 mm dik (misschien nog wel smaller) dat midden in mijn loopvlak zit!!
Ik denk ow kut.... dit hebben we vaker gezien.
Maar omdat de MPP misschien 400km oud is... het hele loopvlak nog met velletjes van de nieuwigheid bezaait is hoopte ik dat het spijkertje net te kort was.
Helaas...tangetje erbij, spijkertje eruit en tsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!
Kolere...nieuwe band naar zijn grootje!!

Nu zit ik te twijfelen, omdat het zo'n miniskuul gaatje is, om er een parapluutje in te laten maken of hem te verkopen en een nieuwe band te kopen.

Nu is mijn vraag of er uberhaupt voor zo'n band interesse is?
En of het verstandig is om er een pluu in te zetten?

Heb de zoek functie gebruikt, maar krijg liever persoonlijk advies dan dat ik teruglees hoe en wat van 2 jaar geleden.

Man baal enorm!!!!! Zit je dan... lekker binnen!! |( |( |(
 
idd .... gewoon van binnenuit repareren,
maar ik verzeker je dat je niet meer lekker vertrouwd rijdt,
zoiets zit tussen je oren, en gaat pas weg als je een nieuwe band plaatst....

en je weet het... een lekke band komt altijd als je pas een nieuwe plaatst..
wet van Murphy denk ik...

succes

edit: het is nu een miniskuul klein gaatje....
wacht maar tot ze er een pluutje in zetten,
dan duwen ze even een dikke pin doorheen
 
Laatst bewerkt:
Shit happens, begin dit jaar ook gehad, dikke schroef er in. Desbetreffende band ligt nu ergens in de garage. Heb gewoon een nieuwe gemonteerd.
 
Nageltje met klein drupje superlijm er terug induwen? En dan naar bandenboer rijden voor een parapluutje of plakkertje
Maare ... waarom zou je die verkopen??? Als je zelf geen band met gat/plu/prop wil moet je die niet aan een ander verkopen :(
 
Laatst bewerkt:
Ben net van banden gewisselt. Had mijn oude voorband voor iemand klaar gelegd die hem wou kopen. Gister was ik even die band aan het bekijken en bingo ook een heeeel klein nageltje erin, net erdoor aan de binnenkant.

Ik had natuurlijk m'n mond kunnen houden en gewoon verkopen, maar moet er niet aan denken dat het met een koper fout afloopt door zoiets simpels wat je 2 tienjes oplevert.

Tis klote, maar het is niet anders. Niemand een ongeluk gehad is belangrijker dan die centjes. En voor jou, gewoon pech. Hoort bij het motorrijden. Kan gebeuren met 1 km op een nieuwe band, of met 15.000 op een versleten band. En altijd als het niet uitkomt.
 
Gewoon naar een bandenzaak gaan, die zullen deze band waarschijnlijk gewoon repareren met een plakker aan de binnenkant.

Kan je gewoon weer veilig de weg op voor 1 a 2 tientjes.

Als je nog wat aanvullende info en meningen wilt lezen, probeer onderstaande link eens.

Prop of parachute in motorband gevaarlijk ?
:^

heb ik ook ooit laten doen geen probleem
naar bandenboer plakkertje aan de binnenkant
hij adviseerde niet harder als 200km voor de zekerheid
dus zo erg zal het niet zijn
 
Ik laat m'n banden altijd repareren, alleen geen pluutje oid, hier moeten ze het gat gaan ruimen voordat ze de plu of prop kunnen plaatsen, en dat vind ik niets...

Een lapje in laten vulcaniseren gaat goed, en komt door de centrivugaalkracht alleen maar vaster tegen de wand te zitten tijdens het rijden, ook hoeft het gat niet groter gamaakt te worden, dus de band blijft verder in takt.
 
ik weet niet wat voor band het is zal vast geen 160/60 zijn maar mocht het zo zijn kom ik m zo ophalen, parapluutje is veels te gevaarlijk :+
Rijd zelf op een supermotard met binnenband.
Maar ok even serieus, een maatje van mij heeft ook een pluutje laten zetten en het schijnt soort van samen te smelten met warm weer.
Wel klote dat je nieuwe band meteen al weer lek is. Succes met de afhandeling.
 
Ik laat m'n banden altijd repareren, alleen geen pluutje oid, hier moeten ze het gat gaan ruimen voordat ze de plu of prop kunnen plaatsen, en dat vind ik niets...

Een lapje in laten vulcaniseren gaat goed, en komt door de centrivugaalkracht alleen maar vaster tegen de wand te zitten tijdens het rijden, ook hoeft het gat niet groter gamaakt te worden, dus de band blijft verder in takt.

Als het een miniscuul gaatje is vulcaniseert deze zelf ook weer dicht wanneer de band een paar keer goed warm wordt. Lapje is dan alleen nodig om de lucht er voor die tijd niet uit te laten ontsnappen.
 
ik weet niet wat voor band het is zal vast geen 160/60 zijn maar mocht het zo zijn kom ik m zo ophalen, parapluutje is veels te gevaarlijk :+
Rijd zelf op een supermotard met binnenband.
Maar ok even serieus, een maatje van mij heeft ook een pluutje laten zetten en het schijnt soort van samen te smelten met warm weer.
Wel klote dat je nieuwe band meteen al weer lek is. Succes met de afhandeling.

Firestorm heeft dacht ik een 180 band.
 
gewoon een paraplu erin laten zetten.Ik ken jongens die in een motorzaak werken en als er mensen komen met hetzelfde probleem die dan een nieuwe band willen, nemen deze jongens de banden mee naar het circuit voorzien van een plu.

Ikzelf heb het ook 2 keer gehad, paraplu erin en rijden maar.Zo'n plu kan er echt niet uit, dus waarom een nieuwe band kopen.
 
idd .... gewoon van binnenuit repareren,
maar ik verzeker je dat je niet meer lekker vertrouwd rijdt,
zoiets zit tussen je oren, en gaat pas weg als je een nieuwe band plaatst....

???? Lijkt me jouw eigen mening. Niet iedereen denkt er zo over.

Dat dacht ik ook, toen ik er na de 3e lekke band binnen een paar maanden maar eens een pluutje in liet zetten. Na een paar weken denk je er totaal niet meer aan. Ik heb die band helemaal opgereden en dacht er door jouw posting opeens weer aan dat ik al die tijd met een pluutje had gereden.
 
???? Lijkt me jouw eigen mening. Niet iedereen denkt er zo over.

Dat dacht ik ook, toen ik er na de 3e lekke band binnen een paar maanden maar eens een pluutje in liet zetten. Na een paar weken denk je er totaal niet meer aan. Ik heb die band helemaal opgereden en dacht er door jouw posting opeens weer aan dat ik al die tijd met een pluutje had gereden.
Bedankt voor de tips!
Ga hem dus maar laten fixen!

En over dat verkopen....las wat topics door via de zoekfunctie en daar waren mf'ers die bandjes wilden overkopen die lek waren. Ging meestal om bandjes die de eigenaar zelf niet durfde te laten plakken en dus wegdeed.

Ben de laatste die over een ander zijn dood brood wil verdienen!!
 
TJa,, schuim er in op die manier heb ik al 2 banden op gereden met de FJR :Y

Nieuw blijft beter, maarja wat als dat nog is gebeurd?

Dan stap je vanzelf naar schuim of een pluutje over.

Pluutje molt wel het karkas van de band, schuim vult het gaatje heerlijk op ;)
 
Laatst bewerkt:
TJa,, schuim er in op die manier heb ik al 2 banden op gereden met de FJR :Y

Nieuw blijft beter, maarja wat als dat nog is gebeurd?

Dan stap je vanzelf naar schuim of een pluutje over.

Pluutje molt wel het karkas van de band, schuim vult het gaatje heerlijk op ;)
Das dus gewooon zo'n bus van motul of wat voor merk dan ook!?
En dat is i.p. een nood reparatie set? Of kan je daar "eigenlijk" ook wel langer mee doen!
 
Nou, eindelijk eens mooi weer! Volledig in het leer gehesen...vrouwtje staat te trappelen om achterop te klimmen zet ik mijn motor voor op de stoep, valt mijn oog op een heel klein spijkertje van 1 mm dik (misschien nog wel smaller) dat midden in mijn loopvlak zit!!
Ik denk ow kut.... dit hebben we vaker gezien.
Maar omdat de MPP misschien 400km oud is... het hele loopvlak nog met velletjes van de nieuwigheid bezaait is hoopte ik dat het spijkertje net te kort was.
Helaas...tangetje erbij, spijkertje eruit en tsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!
Kolere...nieuwe band naar zijn grootje!!

Nu zit ik te twijfelen, omdat het zo'n miniskuul gaatje is, om er een parapluutje in te laten maken of hem te verkopen en een nieuwe band te kopen.

Nu is mijn vraag of er uberhaupt voor zo'n band interesse is?
En of het verstandig is om er een pluu in te zetten?

Heb de zoek functie gebruikt, maar krijg liever persoonlijk advies dan dat ik teruglees hoe en wat van 2 jaar geleden.

Man baal enorm!!!!! Zit je dan... lekker binnen!! |( |( |(


Er zijn nu denk ik 1092 topics over jouw vraag. En allemaal hebben zij hetzelfde 2 antwoorden:

Antwoord 1: Je kan er gewoon mee doorrijden met een plu erin.
Antwoord 2: Band vervangen. Tbv veiligheid. Een plu is niet bedoeld om lang mee te rijden. Dat is bedoeld als overbrugging totdat de nieuwe band binnen is en gemonteerd kan worden.

Trouwens:
Kijk hier eens!


@ moderator:
na 1092 topics over lekke banden ed. misschien "Het grote lekke banden topic" aanmaken?
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb al 3x sinds april een spijkertje oid in mijn achterband gehad. Eerste keer was hij niet lang genoeg, dus geen lek. 2e keer, twijfelde ik of ie niet lek was, ik zag iig geen luchtbelletjes, Toen heb ik er van die Melk zooi ingespoten om er vervolgens een Plu in te laten zetten, maar hij bleef dermate goed op spanning, dat ik Die Plu er nooit in heb laten zetten, waarschijnlijk was hij dus niet lek. Vlak voor mijn vakantie op 18 Augustus nieuwe MPP's voor en achter laten monteren en in Frankrijk 2500 km oid mee gereden. Banden zagen er nog super en amper versleten uit ( itt tot de berichten hier dat ze soms met 3500 km al op zijn). Kwam ik bij mijn monteur om e.e.a te laten checken en ja hoor... ik zie ook ineens een dun metalen voorwerp in mijn band zitten, dus we trekken hem er uit.... en PSSSSSSST. Echt balen... gelukkig gebeurde het daar !! Hij heeft er voor mij meteen een plu in gezet en nog geen week later reed ik met die band voor het eerst de top van mijn R6, ik dacht er na 10 km rijden al niet meer aan eigenlijk....;)
 
???? Lijkt me jouw eigen mening. Niet iedereen denkt er zo over.
:^
Wie weet hoeveel mensen er met een pluutje rondrijden terwijl ze het helemaal niet weten. Een vorige eigenaar kan er een pluutje in hebben laten zetten.

Er zullen misschien nog wel mensen hier op het forum zitten die een pluutje afraden terwijl ze er zelf ook eentje hebben, wat ze niet weten.
 
reed mijnes met 40km lek.
nieuwe om laten leggen en de "oude" verkocht aan een SM rijder(rijden met binnenband)

alle oplossingen kunnen maar ik neem de gok niet dat ik net die ene ben waar in een bocht op snelheid het gaatje opgaat/scheurt.
Koekblik durf ik wel aan maar 2 wieler niet
 
reed mijnes met 40km lek.
nieuwe om laten leggen en de "oude" verkocht aan een SM rijder(rijden met binnenband)

alle oplossingen kunnen maar ik neem de gok niet dat ik net die ene ben waar in een bocht op snelheid het gaatje opgaat/scheurt.
Koekblik durf ik wel aan maar 2 wieler niet

Heej, zo heb ik het nog niet bekeken.

Kheb zelf ook een SM :Y met binnenbandjes ja.

Kijk, het is er wel maar je moet er even opgewezen worden

Net als de tomatenpuree van AH....7 cent!?
 
Maar er is volgens mij geen SM met een 180'er banden maat! B|
maar ik heb een SV650S en die heeft 160 maat ;) :P
bandje ging naar een Aprilia SFX(ofzo) rijder.
nieuw kost rond de €180 en verkocht voor €50.
goed is wel een verlies, anders had ik €50 meer verlies :Y

En tegenwoordig steeds dikkere SM's zou me niks verbazen als die ook straks met 180 rond tuffen :)
 
maar ik heb een SV650S en die heeft 160 maat ;) :P
bandje ging naar een Aprilia SFX(ofzo) rijder.
nieuw kost rond de €180 en verkocht voor €50.
goed is wel een verlies, anders had ik €50 meer verlies :Y

En tegenwoordig steeds dikkere SM's zou me niks verbazen als die ook straks met 180 rond tuffen :)
Zo maar ff te koop topic starten denk ik dan maar! :+
180'er MPP! Helemaal punt gaaf!
Voor onder de SM, want is zo lek als een mandje!!

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan