Lekke band :(

F1R3BL@D3

MF veteraan
19 mei 2001
1.525
0
Ik maak het weer mee, mooie zonnige dag vandaag.
Dus ik s'avonds met vriend ff rondje baars doen.
We kwamen vanaf de A58 en pakten de lange bocht naar de A65 op de A65 nam ik de oprit het viaduct op.

Ik rijd aan de overkant van het viaduct weer naar beneden en halverwege de bocht begint mijn achterband te zwieberen.
Ik vloog bijna uit de bocht :(

Vervolgens draaide ik de A58 weer op en weer begon mijn motor raar te doen, bij de eerste beste afslag ben ik gestopt en al gauw zagen we het.
Spijker in mijn Pirelli Dragon GTS :(

Nou komt de vraag, het is een hele goede band met nog maar 2000km'tjes erop en dus zonde om weg te flikkeren!!
Ik kan hem nu laten proppen, alleen ik hoor allemaal verhalen dat niet veilig zou zijn terwijl ik ook weer verhalen hoor dat het niks uitmaakt.

Wie weet antwoord.

J.W
 
Ik zou de band toch maar vervangen!! Een prop kan eruit vliegen, en ik geef liever 400 piek uit dan dat ik in een vangrails lig! :( :(
 
Ja, heb ik ook meegemaakt op de snelweg.. reed dus 120 op de linkerbaan en toen pssssss zwabber zwabber...
Is best even schrikken, maar al vrij snel besef je dat je zo snel mogelijk naar die vluchtstrook moet gaan.
Samen met een passerende moterrijder een prop er in gezet en rijden maar.
Wel band meteen laten vervangen.. tja hoe vaak zal dit je nog gebeuren??
 
Ik zou de band toch maar vervangen!! Een prop kan eruit vliegen, en ik geef liever 400 piek uit dan dat ik in een vangrails lig! :( :(
ONZIN
ok, een prop zuigt, moet je ook nooit doen, je karkas wordt beschadigd met alle ellende van dien.
Je kunt tubeless banden perfect plakken. Van binnenuit wordt een "parapluutje" erin gelijmd... te vinden bij de eerlijke dealer (andere verkopen liever een nieuwe band)
 
Op 2001-06-06 01:09, schreef duderuud:
Ik zou de band toch maar vervangen!! Een prop kan eruit vliegen, en ik geef liever 400 piek uit dan dat ik in een vangrails lig! :( :(
ONZIN
ok, een prop zuigt, moet je ook nooit doen, je karkas wordt beschadigd met alle ellende van dien.
Je kunt tubeless banden perfect plakken. Van binnenuit wordt een "parapluutje" erin gelijmd... te vinden bij de eerlijke dealer (andere verkopen liever een nieuwe band)

Dit klinkt idd al een stuk beter ja, kan elke dealer dit in principe?
 
t's wel ellende...

Duderuud's vriend in het ziekenhuis, Ohjajoh's fiets aan het sputteren, J.W. achterband lek, Poohbeer's rijbewijs lukt niet...

Ik heb zo'n gevoel dat IK nu aan de beurt ben... :(

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-06 09:07 ]
 
Dit klinkt idd al een stuk beter ja, kan elke dealer dit in principe?

ik ken alleen maar goeie..
hoe dat beneden de moerdijk is weet ik niet.

mischien dat het parapluutje bij extreme high-speed wordt afgeraden, maar op mijn ex-triumph-daytona was het geen probleem
 
t's wel ellende...

Duderuud's vriend in het ziekenhuis, Ohjajoh's fiets aan het sputteren, J.W. achterband lek, Poohbeer's rijbewijs lukt niet...

Ik heb zo'n gevoel dat IK nu aan de beurt ben... :(

hoe mijn rijbewijs lukt niet?!
'k zit momenteel aan 12 uur les.. da's nog steeds minder dan de gemiddelde nederlander hoor :)
einde juli heb'k gewoon dat bewijsje, punt amen uit!
 
Daar twijfel ik niet aan Poohbeer, enneh...

ik denk dat ik tot wel 30 (dertig) lessen nodig had voor mijn motor-rijbewijs... :)

de eerste keer gezakt omdat ik mijn achterrem niet gebruikte
 
t's wel ellende...

Duderuud's vriend in het ziekenhuis, Ohjajoh's fiets aan het sputteren, J.W. achterband lek, Poohbeer's rijbewijs lukt niet...

Ik heb zo'n gevoel dat IK nu aan de beurt ben... :(

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-06 09:07 ]

Ja zit ons niet mee, maar ik heb nog geluk gehad hoor.
Voor degene die mijn rijstijl kennen, weten dat het heel wat fouter had af kunnen lopen met J.W :(
Het is geen pretje om hard een scherpe bocht in te gaan en dan halverwege de bocht te merken dat je band niet helemaal goed meer is. :(

Maar J.W heeft het weer overleefd :)
 

Wel zonde, pas na 2.000 kilometer. Maar ik zou het rubber toch lekker oproken. Burn-outttttttttttttttttttttttttt! :9
 
Nah, ik zat gister ook bijna in de vangrail op de A15 tussen Ochten en Lienden.
Rede : bocht naar rechts en ging wel errug hard door de sporen heen op de rechter strook daar, zwiep en ik zat ineens links over de streep.

 

Ben het helemaal met Guz eens.
Ik heb mijn Michelin Hi-sports die standaard op m'n fiets zaten laten plakken en er daarna nog 4.000 probleemloze km's vanaf gereden; idem voor de Battlax BT010 die ik erna onder had.
Proppen is alleen voor tijdelijk gebruik.
 
komen we weer met dit verhaal *D

Een dealer ZAL NOOIT een prop erin doen, waarom??? omdat hij dan voor de conseqenties moet instaan...zal hij dus nooit doen, stel je voor... hij doet er een prop in...rij jij je fiets totaal los omdat de band klapt...ga ff terug naar die vent en claim een nieuwe fiets.

Ik heb al 4 banden verloren door binnen 2000km een lekke band te krijgen....is nu wel mooi geweest....
Sinds 3 maanden rij ik op een nieuwe BT020 MET PROP!!!
200+ gehaald (wel eerst rustig aangedaan natuurlijk :9 )

Gewoon een kitje halen en zelf erin zetten, GEEN SPUITBUS GEBRUIKEN!!!! maar een prop (paddelsoel) kitje.

Wil je meer weten? vraag maar raak :P
 
Ik ga me eerst eens laten voorlichten, hoe dat zit met plakken en wat de consequenties daar van zijn.

Ik hoor over proppen te veel negatieve verhalen, dus die valt af.

En als dat plakken niet werkt, tja dan maar weer een nieuwe Pirelli bestellen.
 

Mmm... ik zou toch maar voor een andere band gaan. We lullen het wel over je eigen veiligheid en daar moet je gewoon niet mee knoeien! :(

Dadelijk lig je onder een vangrail en ben je een puzzel dan denk je echt: had ik nu maar een ander bandje laten monteren.
|(

 
Op 2001-06-06 16:25, schreef iemand het volgende:

Geen spuitbus gebruiken, vraag maar raak

[edit] Heel kut voor je knul, mijn oprechte deelnemen wegens het verlies van je achterband ;(
Waar om geen spuitbus gebruiken?


_________________
System error, hit any user to continue

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-06 14:31 ]
 
Mmm... ik zou toch maar voor een andere band gaan. We lullen het wel over je eigen veiligheid en daar moet je gewoon niet mee knoeien! :(

Dadelijk lig je onder een vangrail en ben je een puzzel dan denk je echt: had ik nu maar een ander bandje laten monteren.
|(

ik weet dat de politie het bij mijn bandeboer ook op "mijn" manier laat plakken...
Maar as jij het breed heb, moet je je hem zeker breed laten hangen...
Jengel maar als je een lekke band hebt, neem ik hem wel voor een "prikkie" over :+
 
Nah, ik zat gister ook bijna in de vangrail op de A15 tussen Ochten en Lienden.
Rede : bocht naar rechts en ging wel errug hard door de sporen heen op de rechter strook daar, zwiep en ik zat ineens links over de streep.

Het blijft leuk om mijn plaatje te zien in een post! :)

Maar daar zit amper een bocht...tenzij je 225 reed, dan is het wel een bochtje ja :) :)
 
Jah, was 200+ en met 285 kg , chopperbanden en sporen is dat idd een scherp bochtje.
Vooral als je van de rechterstrook ineens naar linksgezwiept wordt omdat mn motor lomp doet met snelle stuuracties.
Linker doorgetrokken streep was snel overschreden.
(het was ff rustig dus ook ff proberen)
 
Op 2001-06-06 16:50, schreef BYM:
Op 2001-06-06 16:25, schreef iemand het volgende:

Geen spuitbus gebruiken, vraag maar raak

[edit] Heel kut voor je knul, mijn oprechte deelnemen wegens het verlies van je achterband ;(
Waar om geen spuitbus gebruiken?


_________________
System error, hit any user to continue

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-06 14:31 ]

Waarom geen spuitbus gebruiken? makkelijk: je band zit dan vol met teringzooi...is een soort purschuim die je er in spuit.
je moet meteen een stukje rijden anders egaliseert het niet..en bij mij gingen de lekken NIET dicht..ik heb toen besloten om een prop erin te doen.

Begrijp me wel goed hoor, als een band (bijna) op is dan doe ik ook niet moeilijk..en koop ik een nieuwe band....maar ik ga geen 2x Fl 380,= binnen 1-2 maanden (=1500 tot 3000km) betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan