lekke band

foresight

MF'er
8 sep 2003
55
0
oss
Hoi allen
Op dit moment zit ik met een lekke voorband van mijn motorscooter.
Nu heb ik mij laten vertellen dat de motorzaken tegenwoordig geen proppen meer doen.
Is dit waar of niet?
 
1 ik denk dat je meer antwoorden krijgt als je deze vraag in de rubriek Techniek, Vragen en Antwoorden stelt, of in Algemene Motorpraat. In deze rubriek stellen nieuwe motor-forum leden zich voor en vertellen wat over zichzelf, dusse....
2 Toen ik laatst een kleine spijker in m'n band had steken, bood de garage me aan er een prop in te doen als de band echt lek was. Volgens hen was 't veilig, maar het gebeurde wel op eigen risico. Uiteindelijk bleek de band niet lek en werd het spijkertje eruitgetrokken ;) Maar het proppenschieten gebeurt dus nog wel...
 
>>>> Algemene Motorpraat

Dit soort vragen passen beter in 'Algemene Motorpraat' of eventueel 'Techniek, vragen en antwoorden'. Ik heb 'm nu naar Algemene Motorpraat verplaatst.

Nieuwe Gebruikers is bedoeld om jezelf voor te stellen. Misschien wel leuk als je dat alsnog even zou doen. :)

Niettemin, welkom op MF. *D
 
Gisteren een lekke achterband gereden. De ANWB heeft er een prop en gezet zodat ik rustig naar huis kon rijden. Hij drukte me op het hart niet harder dan 80 km/h te rijden en er zo snel mogelijk een andere band op te leggen. Overigens kan het bij auto's zonder gevaar maar daar komen andere krachten op de banden.
 
Geen prop maar paraplu laten zetten. Die is wel veilig, rijdt er al 3000 km mee (ook 200+ km/h.).

En in het techniek-forum is dit idd terug te vinden, ook al zijn de antwoorden verschillend. Ik heb het gewoon gedaan, was een gloednieuwe band (200 Euri) dus vond het het proberen waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan