lekke band?

Crash Test Dummie

Die hard MF'er
1 dec 2001
300
0
Alphen aan den Rijn
ik zat pas eens te denken, wat kan je het beste doen als je een lekke band zou krijgen?
ALs ik nu een lekke band zou krijgen, zou ik maar een oplossing zien en iemand bellen en maar hopen dat me motor opgehaald kan worden...wat vaak veel pleuro's kan kosten als je geen kennis met een aanhanger hebt..
maar wat kan je nou het beste om dit te vermijden (niet lekke band maar de kosten) weleens wat gehoord over een plug ofzo? en het oppompen gebeurd dat met een co2 patroon? zijn die krachtig genoeg om de band te kunnen oppompen :?

nou alvast bedankt
 
goeie vraag ja...

ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt maar ik zou denk ik de wegenwacht maar bellen die schieten er wel een nood propje in zodat je in iedergeval naar huis kunt rijden en dan de band kunt vervangen/laten repareren.

moet je trouwens voor je motor apart bij de anwb zijn aagesloten?

met de auto ben ik het wel dan komen ze toch ook wel voor mijn motor lijkt me...
 
Heb altijd zo'n setj bij met een plug en 3 CO2-patroontjes. En ja, daar zit genoeg in om je band zo vol te krijgen dat er op te rijden valt (heb het al 2 X mogen toepassen :( ).

Tegenwoordig heb ik ook zo'n spuitbus bij me die je direct op het ventiel zet en leeg spuit.....Of dat werkt hoor je nij de volgende spijker....
 
even goed kijken. Is het een klein spijkertje of zoiets dergelijks. Dan mooi laten zitten, oppompen en rustig naar je dealer of een andere dealer rijden en een parapluutje erin laten plakken. Met een prop vernaggel je de band.

Zit er grote spijker of ander groot voorwerp in, dan pluggen en nieuwe band op laten leggen. Ik heb zo'n bus met van die zooi in het zitje zitten. Kweet alleen niet hoe grote gaten het dicht.
 
moet je trouwens voor je motor apart bij de anwb zijn aagesloten?

met de auto ben ik het wel dan komen ze toch ook wel voor mijn motor lijkt me...

Als je een ANWB lidmaatschap hebt, komen ze voor elk voertuig waarmee je pannen hebt, dus je eigen auto of motor, of als je net toevallig in de ragbak rijd van ome piet waarmee je panne krijgt.
 
Als je een ANWB lidmaatschap hebt, komen ze voor elk voertuig waarmee je pannen hebt, dus je eigen auto of motor, of als je net toevallig in de ragbak rijd van ome piet waarmee je panne krijgt.

Mmmm, werkt die anwb ook als je in't buitenland bent? Dan wordt't namelijk wel intressant voor deze Belg ;)
In België is zoiets namelijk per kenteken, niet echt handig dus.
 
Hoorde laasts nog een verhaal van iemand die z'n band had volgeschuimd, maar omdat het gat vrij groot was werd dat een ongelooflijke zooi doordat door het rijden die prut de eerste minuten naar buiten kwam zetten. Ik weet niet of je die bruine zooi gemakkelijk weer van je motor af kunt poetsen.
 
:^ Zonder lidmaatschap moet je betalen voor de hulp en volgens mij moet je dan ook meteen lid worden. Wel lid: gratis!
Heb ooit eens in een half jaar tijd 4 keer de ANWB nodig gehad voor m'n koekblik uit '86. Dan ben je erg blij met dat pasje...
 
Als je een ANWB lidmaatschap hebt, komen ze voor elk voertuig waarmee je pannen hebt, dus je eigen auto of motor, of als je net toevallig in de ragbak rijd van ome piet waarmee je panne krijgt.

valt tegen!
was eens met een busje van mn werk, startblokkering ging er niet af.

heel de familie al 30 jaar lid nooit wat gehad, toch wou ie me niet helpen, ben ik helemaal uit mn dak gegaan tegen die vent, heeft ie het toch maar gedaan.

En maar lullen dat ie zo geen boterham kon verdienen enz, terwijl we dus al die tijd al sponsoren zonder pech!
 
Als je lid bent bij de KNMV kun je ook bellen, als je met pech langs de weg staat. Volgens mij brengen ze je dan alleen naar huis/dealer en repareren ze niet op lokatie (zoals de anwb dat wel kan).

Heb gelukkig nog geen ervaring.
(lidmaatschap knmv is volgens mij goedkoper dan anwb)
 
Terug
Bovenaan Onderaan