lekke band?

AlexR!

MF veteraan
8 dec 2003
1.068
0
Maassluis
shit, net een setje supercorsa op m´n brommert

stuurde al een tijdje wat minder voor m´n gevoel. gisteren plots: ja hoor, zachte voorband. zat geen spijker of iets dergelijks in. en zag ook geen gat.

ik naar huis gereden onderweg opgepompt.

ga vandaag even kijken. is de band nog gewoon hard.

zou het ook aan iets anders kunnen liggen? misschien ventiel ofzo? en hoe kan je dat controleren? een bak met water is wat lasig met een heel wiel eraan... :+
 
Als een band er net omgezet is, moet ie zich nog een beetje zetten
naar de velg. Dus na zo'n 150 km toch even controleren en bijblazen.

Heb ik ook elke keer als ik nieuwe bandjes heb: netjes op 2.9 (achter)
gezet, na 150 km later: 1.9: hoog tijd voor wat extra lucht dus.
 
morgen breng ik 'm weg naar de motorzaak.

heb ze gebeld: ze gaan eerst kijken of band wel echt lek is.

schijnbaar spuiten ze de band in met iets en bekijken of het lekt. zal wel soort schuim zijn wat gaat bubbelen bij een luchtgat.

eerst even afwachten en anders maar weer een nieuwe slof.... '(
 
zow. net weer op wezen halen.
De motorzaak had heel m´n wiel in het sop gezet. wanneer het ergens lekt, zouden ze het moeten zien.
Helemaal nix aan de hand *D

zal wel het zetten geweest zijn

gelukkig € 0 euro kwijt.

thanx cama-parts ;)
 
rij naar een autodealer.....die zien het zo. En ze vragen er niets voor!

Je kunt, als je het zelf wilt controleren...met een plantenspuit langs je band gaan...

Ik heb toevallig gisteren een lekke achterband gehad. (zie bij XTZ super tenere topic, all roads)
 
Hoi,
Ik heb een intruder met spaakwielen en dus een binnenband.
Als ik lek rij dan moet ik het doen met zo'n spuitbus, heeft iemand hier ervaring mee werkt dat wel uberhaupt.
Bedankt voor de reactie(s) :]
Volgens mij moet je met een binnenband geen spuitbus gebruiken, M.i. kan dat nooit goed gaan. Het anti-lek schuim gaat tussen je binnen- en buitenband zitten plakken en het lek wordt weer opengetrokken door het bewegen van binnen- en buitenband. Een nieuwe binnenband is m.i. de enige echte oplossing, en als de beschadiging groot is, ook een nieuwe buitenband.
 
Bedankt voor je reactie, uiteindelijk zal inderdaad de band vervangen moeten worden maar ik bedoel onderweg om jezelf niet te laten stranden.

Groeten Gerard

Volgens mij moet je met een binnenband geen spuitbus gebruiken, M.i. kan dat nooit goed gaan. Het anti-lek schuim gaat tussen je binnen- en buitenband zitten plakken en het lek wordt weer opengetrokken door het bewegen van binnen- en buitenband. Een nieuwe binnenband is m.i. de enige echte oplossing, en als de beschadiging groot is, ook een nieuwe buitenband.
 
Bedankt voor je reactie, uiteindelijk zal inderdaad de band vervangen moeten worden maar ik bedoel onderweg om jezelf niet te laten stranden.

Groeten Gerard
Tja, ik plakte ze als noodreparatie toen ik nog binnenbanden had en op vakantie of meerdaagse toertochten had ik altijd reserve binnenbanden bij me. Die zijn toch wel eens van pas gekomen. Hoewel een achterband wisselen bij 30 graden zonder schaduw ook niet echt een pretje was. Mijn persoonlijk record staat op 1 uur en 1 kwartier voor een achterband repareren. Overigens denk ik dat een noodreparatie met een spuitbus ook niet kan bij een binnenband. Wachten op de WW, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan