lekke benzine tank, hoe te repareren?

Turbotetter

Die hard MF'er
30 jun 2003
749
0
Wieringerwerf
zoals de titel al zegt, mijn tank is dus lek

Voormij heeft al iemand het gebrobeert te kitten, maar dat werkt vanzelf niet |(
dus de vraag is hoe kun je dit wel fixen.

het gaat om het randje tussen die gele dop en de tank zelf het is bijna niets wat ie lekt, maar na een nachtje staan ligt er een beste plas benzine onder :(

full
 
Hmmm vooral niet proberen te kitten want benzine dringt bijna overal doorheen...

Wegbrengen en laten repareren?

Of alles loshalen en kijken hoe het in elkaar zit ..Wat voor bike is it?

Die benzine lucht word je zeker niet goed van ..dat gaat me een partij stinken..
 
Gewoon effe naar de doe-het-zelf lopen en een kitje pattex 2-componentenlijm kopen. Heb ik ook gedaan en mijn tank is nu al een jaar dicht. Op de verpakking van die componentenlijm staat zelfs dat deze lijm mag gebruikt worden om benzinetankjes voor modelbouw te maken, dat zegt wel genoeg denk ik. Niet duur en gemakkelijk aan te brengen...
 
Gewoon lassen (je mot wel stalen zenuwen hebben)

paar keer goed spoelen met water, echt spoelen dus. Laat hem een nachie met water staan etc.
Is het gat door roest ontstaan dan ken je lassen wel vergeten.



Op vrijdag 14 november 2003 22:27 schreef Siempies het volgende:Kunstof lassen wordt hier bedoelt Viccie :P


plastic roest ook zo lekker he schat ;)
 
Er is een twee componenten spul waar je dat prima mee kunt verhelpen (weet naam ff niet) maar wordt door autoschade bedrijven veel gebruikt om b.v bij kunstof bumpers de ophangpunten opnieuw te bevestigen en scheuren mee weg te werken.
Dus loop ff bij zo'n bedrijf binnen (liefst met je tank) en vraag een beetje van die zooi.
Succes
 
Ik heb ooit een afgeboken benzine leiding van mijn koekblik gerepareerd met 2 componenten lijm van bison (Epoxy lijm). Goed ontvetten en lijmen daarna ca. 6 uur laten drogen. Zit al 3,5 jaar op zijn plaats en nog steeds lekdicht.
Neem wel de tube die transparant met rood is wereld spul
 
Terug
Bovenaan Onderaan