Lekke benzine tank tiger 1050

Jeroen1050

Rookie
25 nov 2020
16
1
Goedendag beste leden,

Sinds een aantal maanden ben ik trots bezitter van een triumph tiger 1050 uit 2007.
Nou ben ik erachter gekomen dat de benzine tank ergens lekt ( lijkt erop bij de bevestiging ), mensen die hier meer over weten of een goede tip voor me hebben?

Mvg Jeroen
 
Tank er al afgehaald? Als er te lange bouten bij de bevestiging in zijn gegaan, kunnen ze een gaatje maken in je tank.
Ja tank is eraf en er zijn niet te lange bouten gebruikt, het schijnt vaker voor te komen helaas.
Schijnt ergens bij de flens vandaan te komen geloof ik maar kan tot nu toe weinig vinden :(
 
Koop ies met specificatie FMS 1044 en plak het daarmee dicht. Als het bij F16's werkt dan zeker ook op jouw motor.

3M is er goed in.

20 jaar geleden heb ik mijn tank er mee geplakt en het zit nog steeds, ook de bevestigingsbeugel aan de achterkant was schuldig
 
Laatst bewerkt:
Koop ies met specificatie SMF1044 en plak het daarmee dicht. Als het bij F16's werkt dan zeker ook op jouw motor.

3M is er goed in.

20 jaar geleden heb ik mijn tank er mee geplakt en het zit nog steeds, ook de bevestigingsbeugel aan de achterkant was schuldig
Het lek vinden is eerst handig maar dat is nog een hele opgave helaas
 
Het lek vinden is eerst handig maar dat is nog een hele opgave helaas

hahaha ja... We hebben een keer alle keerringen van een motorblok vervangen tot bleek dat de tank lek was...

FMS 1044 staat voor Fighter Material Specification of zoiets, in mijn vorige post zijn de letters gehusseld
 
Hier kan je het rechtstreeks bij Boeing bestellen, zou ik effe niet doen, maar je kan gelijkwaardig gewoon kopen


https://shop.boeing.com/aviation-supply/p/051141-58381=CB
1606300653376.png
 
Laatst bewerkt:
Eerst lek op zoeken
tank leeg maken spoelen met water.lucht dicht maken. En daarna onderdompelen in bv metselbak gevuld met water en va benzine kraan perslucht invoeren . Pas op niet meer dan een bar overdruk Gebruiken .
 
Eerst lek op zoeken
tank leeg maken spoelen met water.lucht dicht maken. En daarna onderdompelen in bv metselbak gevuld met water en va benzine kraan perslucht invoeren . Pas op niet meer dan een bar overdruk Gebruiken .
Ik heb al met zeepsop water en luchtdruk het lek proberen te vinden maar helaas zonder resultaat.
En toen iets teveel druk gebruikt waardoor er benzine uit de benzine pomp begon te spuiten :P
 
Die tank zit er nog gewoon op dus??

En is het een idee om zo'n spuitbussie "gas Lek detector" er voor aan te schaffen, misschien overstijgt het zijn doel een beetje. Ik heb het alleen van ZIEN gebruiken
 
Ik begrijp niet dat je het lek met water probeert op te sporen.
Benzine is veel dunner en gaat dus veel sneller lekken dan water.
Dus als je gewoon benzine in je tank doet moet je dat lek heel makkelijk kunnen vinden.
 
Ik heb het op dit moment dicht gesmeerd met een smeersel op het plek waar ik vermoed dat het lekt, nu volgooien met benzine en morgen maar even kijken of het nog ergens benzine lekt en anders weet ik in ieder geval waar het zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan