Afgelopen maandag was het dan zo ver:
Mijn eerst val op de motor
. Flink op mn bek gegaan, maar dankzij de beschermende kleding die ik droeg gelukkig (op enkele fikse blauwe plekken na) geen lichamelijk letsel. Op het eerste gezicht leek mn motor het ook goed te hebben gedaan bij de valtest. Kapot spiegeltje, krom stuur en wat fikse krassen op de koppelingsdeksel (oid). Kortom een geluk bij een ongeluk.
Maar toen kwam ik de volgende ochtend beneden, en wat rook ik?
benzine \
Dus ik naar mn motor toe en kon eigenlijk niets ontdekken. Tot ik naar een van de twee carburateurs keek. Daar waren enkele druppels bezine uit gelekt. Op zich niet verontrustend. Maar wel zo hinderlijk dat het hele huis er naar stinkt (de garage zit vast aan het huis). Nou vertelde de man van de motorsloop mij dat het wel eens zou kunnen zijn dat de vlotter niet helemaal goed meer is. Maar motorbeginner dat ik ben weet ik dus niet hoe een carburateur werkt (niet in detail ieder geval). Ik kan op internet geen goed beschrijving vinden van hoe een carb. in het algemeen is opgebouwd.
- Weet iemand dat te vinden/uit te leggen (liefst met plaatjes)?
- En zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik dat ding uit elkaar haal?
Dezelfde man van de motorsloop vertelde me wel dat het afstellen/synchroniseren niet echt een makkie is en dat ik dat beter kan laten doen door een motorzaak.
PS: het is een Honda CB450s(1986), dus als er iemand nog een goede carburateur heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Mijn eerst val op de motor

Maar toen kwam ik de volgende ochtend beneden, en wat rook ik?
benzine \

Dus ik naar mn motor toe en kon eigenlijk niets ontdekken. Tot ik naar een van de twee carburateurs keek. Daar waren enkele druppels bezine uit gelekt. Op zich niet verontrustend. Maar wel zo hinderlijk dat het hele huis er naar stinkt (de garage zit vast aan het huis). Nou vertelde de man van de motorsloop mij dat het wel eens zou kunnen zijn dat de vlotter niet helemaal goed meer is. Maar motorbeginner dat ik ben weet ik dus niet hoe een carburateur werkt (niet in detail ieder geval). Ik kan op internet geen goed beschrijving vinden van hoe een carb. in het algemeen is opgebouwd.
- Weet iemand dat te vinden/uit te leggen (liefst met plaatjes)?
- En zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik dat ding uit elkaar haal?
Dezelfde man van de motorsloop vertelde me wel dat het afstellen/synchroniseren niet echt een makkie is en dat ik dat beter kan laten doen door een motorzaak.
PS: het is een Honda CB450s(1986), dus als er iemand nog een goede carburateur heeft liggen dan hoor ik dat graag.