lekke keerring beide zijden olie vervangen

indodude

Die hard MF'er
29 apr 2010
653
0
zutphen
na wat gezocht te hebben en niet een antwoord op mijn vraag kunnen vinden, stel ik deze maar in een nieuwe topic.

ik kwam een tijdje geleden achter dat de rechter voorvork olie verliest.

nu is mijn vraag: is het aan te raden om de olie van de linkerzijde ook te vernieuwen en misschien gelijk de keerring ook?
 
Indien de keering lekt door veroudering/slijtage van de keering zou ik ze beide vervangen maar let ook op een eventuele beschadiging van de vorkpoot, als hier een putje of kras inzit dan is dit de oorzaak.

Dit moet je dan ook aanpakken, persoonlijk zou ik dan evengoed de andere poot ook vervangen.

Staat er in het WPHB nergens hoeveel olie erin gaat per poot?
Dit is dan eigenlijk slechts een indicatie voor hoeveel je moet kopen, die 9 cm onder de rand is de werkelijke hoeveelheid die erin moet.

Vergeet tijdens het vullen niet om de veerpoot af en toe langzaam in en uit te veren voor het goed verdelen van de olie. Niet te snel, komt er weer teveel lucht in.
 
Waarom? Een keerring kost geen drol, als je het toch doet, doe het dan goed. :]
Om dat de keerring niet kaport gaat door slijtage maar doordat hij beschadigd.
Het is niet zo dat wanneer je hem hebt vervaneghn je er weer 5 jaar tegen kan.
Als je een spijker in je achterband hebt vervang je hem voor dan ook maar meteen ?
Ik heb wel eens links mijn keerring 3x moeten vervangen voordat de rechter ging lekken.
Ik zou dan 3x voor de kat z'n viool de keerring hebben vervangen.
Daar komt nog bij dat iedere keer dat je de keerring eruit moet trekken je de geleiderbussen beschadigd.
 
Om dat de keerring niet kaport gaat door slijtage maar doordat hij beschadigd.
Het is niet zo dat wanneer je hem hebt vervaneghn je er weer 5 jaar tegen kan.
Als je een spijker in je achterband hebt vervang je hem voor dan ook maar meteen ?Ik heb wel eens links mijn keerring 3x moeten vervangen voordat de rechter ging lekken.
Ik zou dan 3x voor de kat z'n viool de keerring hebben vervangen.
Daar komt nog bij dat iedere keer dat je de keerring eruit moet trekken je de geleiderbussen beschadigd.
Dat is wel een leuke vergelijking. :+
 
Om dat de keerring niet kaport gaat door slijtage maar doordat hij beschadigd.
Het is niet zo dat wanneer je hem hebt vervaneghn je er weer 5 jaar tegen kan.
Als je een spijker in je achterband hebt vervang je hem voor dan ook maar meteen ?
Ik heb wel eens links mijn keerring 3x moeten vervangen voordat de rechter ging lekken.
Ik zou dan 3x voor de kat z'n viool de keerring hebben vervangen.
Daar komt nog bij dat iedere keer dat je de keerring eruit moet trekken je de geleiderbussen beschadigd.
Hier zit best wel wat in. Ik moet ook een kering vervangen en als ik dit niet gelezen had had ik ze beide gedaan.
 
een keerring kost een paar euro. ze te vervangen misschien een halve dag. je gaat net zien dat als je de ene hebt vervangen de andere een paar week later gaat en dan mag je weer je voorpartij los halen.

ik zou ze gewoon beide vervangen.
 
een keerring kost een paar euro. ze te vervangen misschien een halve dag. je gaat net zien dat als je de ene hebt vervangen de andere een paar week later gaat en dan mag je weer je voorpartij los halen.

ik zou ze gewoon beide vervangen.
Hoeveel werk is het nou om een vorkpoot uit je motor te halen ?
Als je ze allebei wilt vervangen moeten ze er ook allebei uit.
Het enige voordeel is dat je wiel er al uit is.
 
Hoeveel werk is het nou om een vorkpoot uit je motor te halen ?
Als je ze allebei wilt vervangen moeten ze er ook allebei uit.
Het enige voordeel is dat je wiel er al uit is.
Voor klanten wissel ik altijd beide keerringen, tenzij ik weet dat de keerringen en olie vers zijn en weet wat de luchtkamer is. Anders gaat alles vers en goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan