Lekke kering voorvork ( zit deukje in de poot )

Sander78

Die hard MF'er
15 nov 2011
504
0
Alkmaar
Hoi allemaal,

Ik heb een cbr600f van mijn oom gekregen, deze heeft dik 3 jaar stil gestaan... ik heb hem al aan de praat gekregen en de remmen gemaakt ( had geen remdruk ), begrenzing eruit... en hij rijdt als een zonnetje..

Ik heb echter dus enkel nog een probleem met de voorvoork... de linkerpoot daarvan lekt de kering. Ik kan deze vervangen maar aangezien er een deuk in zit heb ik het nare gevoel dat als ik een drempel o.i.d. iets te hard neem, deze er direct weer uit vliegt..
Ik vind op verscheidene plaatsen op internet compleet nieuwe voorvorken voor rond de €250,- maar vind dit te veel voor een motor die ik gratis gekregen heb!

Zijn er andere oplossingen voor dit deukje??

alvast bedankt!
 
Hoi allemaal,

Ik heb een cbr600f van mijn oom gekregen, deze heeft dik 3 jaar stil gestaan... ik heb hem al aan de praat gekregen en de remmen gemaakt ( had geen remdruk ), begrenzing eruit... en hij rijdt als een zonnetje..

Ik heb echter dus enkel nog een probleem met de voorvoork... de linkerpoot daarvan lekt de kering. Ik kan deze vervangen maar aangezien er een deuk in zit heb ik het nare gevoel dat als ik een drempel o.i.d. iets te hard neem, deze er direct weer uit vliegt..
Ik vind op verscheidene plaatsen op internet compleet nieuwe voorvorken voor rond de €250,- maar vind dit te veel voor een motor die ik gratis gekregen heb!

Zijn er andere oplossingen voor dit deukje??

alvast bedankt!

De makkelijkste manier is toch je poot vervangen voor een andere, via marktplaats/ebay/sloperij moet dit echt wel onder de 250 euro kunnen 2e hands.
 
Ik heb nog een losse poot van een Vtr1000f staan (bj2000), je zou kunnen achterhalen of dit past op jouw Honda.
Mag je voor weinig hebben!

Ik zou me afvragen of het nog veilig is, denk dat zo'n deukje een zwakke plek is!
 
Hoi allemaal,

Ik heb een cbr600f van mijn oom gekregen, deze heeft dik 3 jaar stil gestaan... ik heb hem al aan de praat gekregen en de remmen gemaakt ( had geen remdruk ), begrenzing eruit... en hij rijdt als een zonnetje..

Ik heb echter dus enkel nog een probleem met de voorvoork... de linkerpoot daarvan lekt de kering. Ik kan deze vervangen maar aangezien er een deuk in zit heb ik het nare gevoel dat als ik een drempel o.i.d. iets te hard neem, deze er direct weer uit vliegt..
Ik vind op verscheidene plaatsen op internet compleet nieuwe voorvorken voor rond de €250,- maar vind dit te veel voor een motor die ik gratis gekregen heb!

Zijn er andere oplossingen voor dit deukje??

alvast bedankt!


Nieuwe binnenpoot: 160 p/s.

Daarnaast moet je niet kijken naar reparatiekosten tov aanschafprijs (die is nul), want dan is dus alles duur.

Je moet gewoon zoeken naar een goede oplossing, voor niet al te duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan