Lekke pakking? Of toch wat anders..

Thwizzle

MF'er
26 mrt 2015
153
63
Amersfoort
Hallo,

Gisteren deze motor aangeschaft, een Kawasaki Zephyr 750 uit 1991. Echt een beauty om te zien. 25000 km en echt altijd binnen gestaan.

IMG_20200727_180732.jpg


Maar nu het volgende, want niet alles was koek en ei. Ik kan het lastig uitleggen dus daarom een foto. Een foto zegt meer dan 1000 woorden namelijk.

IMG-20200727-WA0017.jpeg


Aan de linkerzijde zit rechts van de bougies olie aan de buitenzijde. Je zou denken, de pakking van de klepdeksel. Maar is dat wel zo? Het is olie en het lijkt niet langs de pakking te gaan. Daar is het namelijk droog.

Heeft iemand een idee? En hoe komt die olie daar?
 
Idd goed schoon en droog maken.
Daarna de motor starten en even laten draaien.
dan op zijn jiffy zetten zodat de olie naar links in het kleppendeksel komt en kan lekken langs de pakking.

Als je dan meel tegen het kleppendeksel strooit zie je waar het nat is van de olie
 
Ik heb precies hetzelfde op mijn motor en bij moet komt het onderaan de cylinders vandaan, de voetpakking als je met een zaklamp tussen de ribben schijnt bij het voorwiel dan zie je dat het nat / vochtig is, ik rij er al 15 jaar mee rond en het is af en toe even remreiniger erop spuiten en dan is het weer schoon.....ik heb ermee leren leven, schijnt een drama te zijn om de pakking te moeten vervangen.
 
Het lek zit niet in de pakking. Wilde ermee bezig gaan maar heb het eerst schoongemaakt en ben een stukje gaan rijden. Daarna kijken en rondom de pakking is het gewoon droog.

Hier onder het halve maantje zit een soort propje. En het zit niet bij de andere koppen. Iemand heeft een soort beunhazen oplossing bedacht wat niet werkt. Het lekt precies uit dat kleine plekje.

IMG_20200806_214401.jpg
 
Hallo,

Gisteren deze motor aangeschaft, een Kawasaki Zephyr 750 uit 1991. Echt een beauty om te zien. 25000 km en echt altijd binnen gestaan.

Bekijk bijlage 1527398

Maar nu het volgende, want niet alles was koek en ei. Ik kan het lastig uitleggen dus daarom een foto. Een foto zegt meer dan 1000 woorden namelijk.

Bekijk bijlage 1527399

Aan de linkerzijde zit rechts van de bougies olie aan de buitenzijde. Je zou denken, de pakking van de klepdeksel. Maar is dat wel zo? Het is olie en het lijkt niet langs de pakking te gaan. Daar is het namelijk droog.

Heeft iemand een idee? En hoe komt die olie daar?
Eerst schoonmaken, dan rijden en kijken of het lekt, en hoe veel en wanneer.
Dan een afweging maken of de lekkage het waard is om te maken of af en toe olie bij te vullen.
Ik denk dat dit iets is om af en toe het schoon te maken en het oliepeil in de gaten te houden, iets wat je sowieso moet doen.
 
Ik heb precies hetzelfde op mijn motor en bij moet komt het onderaan de cylinders vandaan, de voetpakking als je met een zaklamp tussen de ribben schijnt bij het voorwiel dan zie je dat het nat / vochtig is, ik rij er al 15 jaar mee rond en het is af en toe even remreiniger erop spuiten en dan is het weer schoon.....ik heb ermee leren leven, schijnt een drama te zijn om de pakking te moeten vervangen.

Bij sommige merken maakt het merk pakking ook nogal wat uit.
Bij mijn ouwe Suzuki zit er nogal verschil in of je aftermarket of origineel gebruikt, aftermarket is bijna garantie tot lekkage, heb ik ondervonden..
 
Bij sommige merken maakt het merk pakking ook nogal wat uit.
Bij mijn ouwe Suzuki zit er nogal verschil in of je aftermarket of origineel gebruikt, aftermarket is bijna garantie tot lekkage, heb ik ondervonden..
Ik ga ook meestal voor origineel. Zeker voor voetpakking, koppakking ed. Voor een koppelingsdeksel maakt het niet zo veel uit, die wissel je tussen twee koppen koffie....
 
Voetpakking al vaker vervangen? Veel werk?
Als je niet weet hoeveel werk het is, dan moet je je eens achter de oren krabbenen bedenken of je er aan beginnen wilt. Of je regelt je een wphb, en bekijkt wat ef allemaal gebeuren moet. Dan weet je ook hoeveel werk het is😇en of je dat aandurft.

Ik bedoel, het is wel iets meer werk dan de koppelingsdeksel pakking vervangen. En je hebt een nieuwe koppakking nodig. En als je de boel zover open hebt liggen, wat doe je dan met zuigerveren, klepseals en klepgeleiders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan