lekke tank?

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hoi,

Al een tijdje meurt mijn vn750 naar benzine. Zelfs de buren ruiken het. Na schoonspuiten is het even wat minder, maar dat duurt niet heel lang.

Nu viel me vandaag ineens op dat rechts voor bij de tank, bij wat kennelijk een bevestiging is, het nogal vochtig was. Even de vinger erlangs geeft een natte laag terug en even ruiken bevestigde, benzine.

Nu weet ik vrij zeker dat ik niet gemorst heb bij de laatste keer tanken, dus ik ben bang dat er lekkage zit. Zit er daaronder iets wat met pakkingen afgedicht moet worden? (Kraantje zit aan de andere kant). of moet ik echt bang zijn dat er lekkage door roestvorming is ontstaan?

Grtx
full
 
Laatst bewerkt:
De putjes in het metaal lijken op de foto aardig diep, dus ik zou denken lekkage door roest.
Je kan de tank leegmaken, met een felle zaklamp naar binnen kijken. Zie je daar roestbruine sikkels, dan is het bingo. Als het heel plaatselijk is, kan je proberen, of je na het verwijderen van de roest, de boel dicht krijgt met soldeertin.
 
zo te zien aan de roestplek op de rand, is dat de dader
verder zit er niets onder of achter wat je kunt aanpakken
een andere tank of de tank ontroesten en behandelen met een soort tankcure
en dan wel eentje die tegen de nieuwe benzine kan

dat zijn je enigste oplossingen , die ik je kan aandragen
 
thnx...
heb er weinig ervaring mee, maar vandaag wat zitten lezen. En als ik het zo eens bekijk heb ik het idee dat er al eens eerder iets tegen gedaan lijkt aan die donkere plek te zien.

Denk dat ik de tank leeg laat lopen en er dan afhaal om eens helemaal te bekijken.
Ik lees dat middeltjes als tankcure en zo niet tegen moderne benzine bestand zijn. Is dat nog steeds zo, en zo ja, zijn er middelen die wel bestand zijn?

Andere tank dacht ik ook aan, maar met enig zoeken er nog geen kunnen vinden.

Grtx
 
Laatst bewerkt:
Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik heb de lekkage gedicht met POR 15 daar ben ik zeer over te spreken. Het is wel wat werk, het werkt ik verschillende stappen. Kan ook tegen nieuwe benzine.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan