Lekke voetpakking

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Heeft iemand enig idee wat het kost om een lekke voetpakking van een Yamaha XJ900F te laten vervangen?

... of wil ik dat niet weten?

Tom
 
Aan materiaal niet zo gek veel (100 euro of zo) maar wel heel wat uurtjes werk.
Weet je zeker dat het de voetpakking is? Ik heb er nog nooit 1 gezien bij zo'n motor.
Het is wel een karweitje wat zelf goed te doen is.
 
Maar je zit met nog een probleem. Waarom is ie lek. Het komt meestal door te veel onderdruk, dus denk maar eens aan je zuigerveren. Dus deze moeten dan ook vervangen worden, je zuigers liggen er toch uit als je je voetpakking wilt vervangen.
 
Ja, voor de kosten van een setje pakkingen ben ik niet zo bang.

Voor zover ik kan zien komt de olie daar vandaan. Cilinderblok erboven is kurkdroog in elk geval.

Tom
 
Ongeveer 350 euro aan arbeidsloon bij een garage (GSX 1100) , Tommy ui Liempe liet dat doen, kale pakking kost 35 euro, ik heb um er zelf ingezet, is best te doen, weekendje werk zeg maar, als je het gaat doen neem dan gelijk de nokkenasketting mee, alles heb je dan toch los (imitatie kost 37,50 euro) en trek je er zo doorheen
 
Hele pakkingset kost 102 euro zie ik net, maar je kunt ook lossen kopen, gewoon bij een sloperij, ca 30 euro voor een goede

10043183_920.jpg


Deze pleurisbende voor 102 euro bij louis.de


van 119,90 102,95
voor

bestellen: voorraad kritiek
winkel: voorraadinfo winkel
cataloguspagina: 309
bestelnummer: 12043161

aanb. geldig zolang de voorraad strekt. prijs incl. BTW excl. verzendk.
BESTEL
VOEG TOE AAN MEMOLIJST
DE KLEINE LETTERTJES

pakkingsset XJ 900 /F
(OVERALL 51 stuks)
De pakkingsets zijn van dezelfde uitstekende kwaliteit als die de motorfabrikant zelf monteert. Het zijn complete sets, dus alle pakkingen die nodig zijn bij de revisie van zowel de kop als het onderblok zitten erin, inclusief de klepseals. Heb je de keerkringen van de assen ook nodig, dan moet je deze apart meebestellen

 
Weekendje werk komt in mijn geval neer op weekendje in een onverwarmde/ongeisoleerde schuur. En tot de kerstvakantie geen vervoer.

hmmmmm... minder allemaal.

Hij "zweet" over mijn laars op de grond...

Tom
 
Weekendje werk komt in mijn geval neer op weekendje in een onverwarmde/ongeisoleerde schuur. En tot de kerstvakantie geen vervoer.

hmmmmm... minder allemaal.

Hij "zweet" over mijn laars op de grond...

Tom

Als je wel stroom in je schuur hebt is een oliegevulde elektische kachel een aanrader.
 
Mijn ervaring is dat mensen die geen tijd/geld/zin hebben om iets te repareren elke lekkage "zweten" noemen. :)
(of ze rijden een harley)

Ik mocht vandaag de kleppendeksels van een WC800 eraf halen omdat ze een beetje zweten op de afdichting. Levert geld op, maar nodig :? En aan scooters werken is niet leuk :(
 
Weekendje werk komt in mijn geval neer op weekendje in een onverwarmde/ongeisoleerde schuur. En tot de kerstvakantie geen vervoer.

Tom

Dan doe je wat fout, even een kachel erin, uurtje laten branden dan zelf erin, keet is dan lekker warm, heb zelf een houtkachel, maar er zijn van die butaangaskachels, koop je voor 25 euro uit de krant, gaat zo'n gasfles achterin, en verwarmt wel, (net zo'n fles als bij de BBQ in Rosmalen) en dan aan het werk, = beweging = warmte, hoe harde men werkt, hoe warmer je het krijgt, des te meer je nadenkt over je motor en de pakingen, des te minder tijd je hebt aan de kou te denken.

Originele pakkingen zijn idd het beste, reken dan voor een voetpakking op ca 45 euro max. bij losse aankoop

Ik doe altijd wekker op 06.00 uur, schuur in, kachel aansteken, dan weer een uur de koffer in, dan er weer uit, weer hout bijvullen, dan koffie etc. en dan is het hok lekker warm, wil met een "draagbare gaskachel" ook, zo'n olieradiator ook wel denk ik, maar die moet je net hebben, en zijn nogal stroomvreters geloof ik, maar het is maar net wat goedkoop en goed te koop is
 
Warm stoken... Misschien overschat je de schuur een beetje. Halfsteens muurtje met golfplaten dakje. Als het buiten vriest, vriest het binnen zo mogelijk harder. ;)
Ik heb ooit eens een 1000W ventilatorkachel een halve dag laten draaien, dat leverde me zo'n 5 graden winst op.

Misschien eens een andere kachel zoeken.

Tom
 
Een hometrainer erbij, vuurkorf? Weekend = + graden , wordt zweten man

De golfjes onder de golfplaten toch wel dichtgepropt?

Er gaat niks boven een goede houtkachel, tenminste hier kost hout niks na 17.00 uur. En in een houten schuur ook met golfplaten, en wel goed warm en niet zo groot maar wel 5 bij 8 meter ongeveer
 
"Vroeger" knipten we de VOETpakking van een stuk tekenpapier, vet maken tegen scheur-neiging bij ongelijke druk tijdens montage en als je dat zorgvuldig afhandelde (kop-moeren heel voorzichtig steeds "kruiselings" beetje bij beetje op zoveel mogelijk onderling gelijke druk aandraaiend) bleef-ie veel jaren goed.

Zou dat tegenwoordig niet meer voldoen?
 
Koop een tubetje autoramenkit of iets dergelijks en breng dat ruim aan op de lekkageplek,wel vooraf met een hogedrukspuit en thinner de plek voorbehandelen natuurlijk.
Ik had ook een behoorlijke lekkage bij mijn xs1100 op de voetpakking en het is nu al ruim 100km droog gebleven. :)

Auto-sealant 80ml snelle uitharding en duurzaam elastisch, op silecone basis koste mij minder dan 5 euro in een auto speciaalzaak
 
Nooit door tuffen op beschadigde pakkingen. een tube vloeibare pakking kost 3.50 & je kan ook in eens een sheet pakkingspapier halen. Waar je nog jaren plezier aan hebt. Kost iig ook niet zo gek veel, maar ik heb mijn eigen sheets dan ook gekregen. Enkel metalen pakkingen zul je altijd (dus ook niet v/d sloop halen) opnieuw moeten aanschaffen en kevlar pakkingen kan je meestal wel gewoon recycelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan