lekke voorvorkkeerring gevaarlijk?

rotarypassion

MF veteraan
25 nov 2006
2.290
0
Dalen
ik kom er vandaag achter dat mijn rechter voorvorkkeerring lek is en zou morgen een ritje op en neer assen maken +/- 100 km met iemand achter op is dit nog verantwoord?
het is trouwens een gsx-r 750 uit '93 met een up-side downvork maar dit maakt denk ik niet uit
 
ik kom er vandaag achter dat mijn rechter voorvorkkeerring lek is en zou morgen een ritje op en neer assen maken +/- 100 km met iemand achter op is dit nog verantwoord?
het is trouwens een gsx-r 750 uit '93 met een up-side downvork maar dit maakt denk ik niet uit


Als de olie op je schijven komt hoef ik denk ik niet uit te leggen wat er gebeurt ;)


Grtzz Redline Rider
 
Houdt wel in gedachte dat een schokbreker (wat een vorkpoot is) heel sterk het weggedrag bepaalt van een voertuig.
Dus als het lekken nog maar recent begonnen is en het drupt niet op je schijf of band, dan zal dit ritje nog geen gevaar kunnen.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
 
Stofkeerring er even eruithalen en een stukje schuimrubber beetje invetten en om de binnenpoot leggen. Stofkap er weer op en rijden.
 
Als het meer dan zweten wordt!
Doekje om de poot zodat de lekkende olie daarin gaat zitten eventueel ducktape om het doekje zodat het goed op z'n plaats blijft zitten.
Doordat er olie weglekt wordt de luchtkamer erboven groter, waardoor een ander veer/dempinggedrag ontstaat en dat is niet de bedoeling dus dan zo snel mogelijk vervangen.
 
idd doekkie d'r om en rieen maar.
Wel gaat je motor een stuk beter rijden als de boel in orde is.

Beetje lastig doekkie d'r om knopen bij een upsd
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties; ik voor vandaag ff een andere motor geregeld dus dan hoef ik niet op een motor weg die niet helemaal fijn is.
en zal hem morgen wel weer naar de dealer brengen ik heb toch nog garantie maar ik hoop wel dat ze er deze week nog tijd voor hebben want ik moet vrijdag eigelijk wel weg met m'n eigen motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan