lekken carburateur vfr ,langs pilotscrew

bonnie40

MF'er
25 apr 2015
60
0
mijn vfr lekt benzine langs de pilotscrew van 1 carburateur , hij heeft het voorheen niet gedaan ,maar na 1/2 jaar stilstand nu dus wel (carb stonden leeg ) , de kleine o ring ziet er goed uit ,
denk dus dat de vlotternaald niet goed afsluit , maar bij een vfr is dit wel wat werk om de carbs eraf te halen ,
punt is dat zelfs als de motor uitstaat , hij nog blijft druppen daar , dus niet meer onder druk kraan dicht en dit vind ik gek, omdat dan de kleine o ring v.d pilotscrew ineens totaal niks meer af zou sluiten .
wie kent dit probleem ??
 
met zonder druk bedoel ik met de kraan dicht ,motor niet draaiend ,dus indien er een benzine pomp opzit dan is die uitgeschakeld,dus ook al laat vlotternaald door dan vind ik het gek dat hij ineens langs pilotscrew lekt ,

en martell, zo ziet het er wel uit , ga nog eens dubbel checken,

en zeroground, ik denk dat het inderdaad o.a aan vlotternaald en zitting kan liggen ,maar de carbs hebben wel leeg gestaan in de winter ,
de carbs zullen eraf moeten , maar ik was nog aan het bekijken of ik er onderuit kon ,
gaan er niet zo makkelijk af bij vfr + en vooral je maakt makkelijk nog iets meer kapot , BV de inlaatrubbers,

Dan de tank ,er zat idd wat roest/vuil in ,dit heb ik v.d winter eruit gehaald , dus ook daar kan iets inzitten m.b.t een vuiltje , ik kan proberen door te blazen langs benzine toevoer,en de aflaat van die ene carb openzetten eventueel kruipolie erbij ,maar dan blaas je natuurlijk ook in andere carbs,dus weet niet of dit verstandig idee is .
 
met zonder druk bedoel ik met de kraan dicht ,motor niet draaiend ,dus indien er een benzine pomp opzit dan is die uitgeschakeld,dus ook al laat vlotternaald door dan vind ik het gek dat hij ineens langs pilotscrew lekt ,
.

een benzinepomp voor carbu's levert verwaarloosbaar kleine druk (aangepast vanwege zie volgende post ;) ),eigenlijk alleen debiet. van de moment dat er maar een klein beetje tegendruk is, stopt ze automatisch met werken.

en al lekt je vlotternaald serieus, er zijn veel simpelere wegen om het teveel aan benzine af te voeren dan via de pilotscrew, de pomp zou blijven werken totdat de benzine er langs de overloop uitkomt.

door de gekantelde carbu is de pilotscrew het laagste punt langswaar benzine weg kan, dus als je vlotternaald miniem lekt, staat het niveau te hoog en zal het teveel, ook met gesloten kraan, een weg naar buiten vinden via de pilotscrew.

open doen dus, reviseren, zeker zijn dat vlotternaald afsluit voor je ze weer monteert.
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk levert een pomp druk. zonder druk geen flow. Maar druk zal zeker niet hoog zijn.
Maargoed, is wel duidelijk dat de vlotternaalden niet goed afsluiten, dat zal verholpen moeten worden. Ik zou ook even controleren of je geen benzine in de olie hebt inmiddels
 
er zal inderdaad niks anders opzitten , heb nog geprobeerd met 40 w en lucht inspuiten , en verdomd het leek klaar te zijn ,

maar een uur later hing er toch weer een druppel , als hij draaidt is er een zuigende werking , en zelfs met schroef eruit lekt hij mischien af en toe 1 druppel , dus nu is schroef eruit en laat ik hem zo even staan wat het dan doet , ik vind wel dat de schroef (ofwel die o ring ) die paar druppels toch tegen zou moeten kunnen houden .

heb nog even willen wissellen van schroef ,maar aan andere kant wil ringetej er niet uit , dus ik laat het maar lekker zitten
 
er zal inderdaad niks anders opzitten , heb nog geprobeerd met 40 w en lucht inspuiten , en verdomd het leek klaar te zijn ,

maar een uur later hing er toch weer een druppel , als hij draaidt is er een zuigende werking , en zelfs met schroef eruit lekt hij mischien af en toe 1 druppel , dus nu is schroef eruit en laat ik hem zo even staan wat het dan doet , ik vind wel dat de schroef (ofwel die o ring ) die paar druppels toch tegen zou moeten kunnen houden .

heb nog even willen wissellen van schroef ,maar aan andere kant wil ringetej er niet uit , dus ik laat het maar lekker zitten
Ik denk dat die druppel niet langs je luchtmengselschroef vandaan komt.

Dat rubbertje is om luchtdicht af te sluiten, niet benzinedicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben er net ook achter Martell (bedoel dan deel niet benzinedicht) , want nu schroef eruit is ,lekt hij niet meer dan met schroef erin , ik heb er een bakje onder gezet , er hangt juist 1 druppel onder na 1 uur.
dus heel erg is het niet ,
eventueel ga ik er wat meer met rijden en checken , hij heeft leeg gestaan dus kan zijn dat het vanzelf wat beterd,

maar die druppel komt wel uit gaatje v.d pilotsschroef , dus het zal wel de vlotternaald zijn , doch ga het heel eventjes afwachten .
 
vlotter nu op 10 mm gezet , net als carb ernaast , carb gevult , voorlopig nog geen lekkage, hangen nu boven de cilinders en onder druk gezet met de benzine pomp
 
nee ik heb 9 mm zien staan , lekt nu niet meer voorlopig altands , maar moet ook goed rijden natuurlijk ,
maar je weet wel dat het meten altijd een beetje afhangt in hoeverre ze schuin staan , waarde is tussen dacht 15 en 45 graden 9mm ,
bij 45 graden zit je wel stuk onder de 9 mm en op 15 graden zit je op 10 mm ,
de construtie van het lipje aan de vlotter vind ik allemaal niet zo degelijk , voordeel is dat je ze kunt nastellen ,

wel allemaal nog bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan