Sinds een tijdje heb ik bij mijn Kawasaki zxr 400 last van een oververhitte motor (koelvloeistof). Heb de motor net een grote beurt laten geven waarbij de motor ook voorzien is van nieuwe koelvloeistof, vervolgens ontlucht is enz. Maar na een tijdje rijden, wordt de motor te warm, gaat de vin aan en als ik nog wat langer rijdt en stil sta voor bv een stoplicht, gooit hij er de koelvloeistof uit. Ook borrelt ie als een gek in het expansievat, dus ook in de radiateur zelf neem ik aan. Dit is echt een zwaar kookgeluid.
Vraag is dus wat ik daar aan ga doen. Ik wil er volgende week namelijk mee op vakantie. Ik heb al gehoord dat er 2 thermostaten op zouden moeten zitten. Degene bij de vin werkt goed, dat is nagekeken. Maar die andere thermostaat zou er voor moeten zorgen dat het koelwater snel genoeg rondstroomt????
p.s.
De warmte meter kwam altijd tot net iets boven het eerst streepje en staat nu standaard al op het 2e streepje. Soms blijft de meter daar hangen en soms schiet ie helemaal omhoog.
Vraag is dus wat ik daar aan ga doen. Ik wil er volgende week namelijk mee op vakantie. Ik heb al gehoord dat er 2 thermostaten op zouden moeten zitten. Degene bij de vin werkt goed, dat is nagekeken. Maar die andere thermostaat zou er voor moeten zorgen dat het koelwater snel genoeg rondstroomt????
p.s.
De warmte meter kwam altijd tot net iets boven het eerst streepje en staat nu standaard al op het 2e streepje. Soms blijft de meter daar hangen en soms schiet ie helemaal omhoog.