Lekkend pijpje koelvloeistof (perspassing? hoe oplossen?)

duneman

Rookie
20 jan 2022
5
4
Op de aansluiting van de leiding/ pijp op de cilinder lekt mijn Honda V65 Sabre (VF1100S) een druppeltje koelvloeistof. Ik vroeg mij af of iemand weet hoe dit is te repareren? Hoe zit dat pijpje daar gemonteerd, het lijkt op een perspassing?

Kan het zijn dat het pijpje wat naar buiten is gekomen? Wellicht ook omdat ik een ringetje zie in het pijpje, dat misschien aangeeft tot waar het in de zwarte zitting geschoven moet worden? Alvorens de boel uit elkaar te halen, zijn tips welkom.
 

Bijlagen

  • DSC01901A (Groot).jpg
    DSC01901A (Groot).jpg
    227,9 KB · Weergaven: 63
Oplossing
Dat zijn speciale rubber ringetjes. Cmsnl of motor zaak om ze bestellen.

Als het dezelfde zijn als de vf750f (vermoed het wel) heb ik hier in Deventer nog wat liggen dacht ik.

/edit: Ik heb 1 enkel exemplaar liggen, er gaan er twee per buis en je hebt twee buizen, carburateurs verwijderen om er fatsoenlijk bij te komen is een rotklusje, carbs moeten aan de luchtfilterbak blijven zitten anders sloop je alle brandstofleidingen tussen de carbs.

db
Dat zijn speciale rubber ringetjes. Cmsnl of motor zaak om ze bestellen.

Als het dezelfde zijn als de vf750f (vermoed het wel) heb ik hier in Deventer nog wat liggen dacht ik.

/edit: Ik heb 1 enkel exemplaar liggen, er gaan er twee per buis en je hebt twee buizen, carburateurs verwijderen om er fatsoenlijk bij te komen is een rotklusje, carbs moeten aan de luchtfilterbak blijven zitten anders sloop je alle brandstofleidingen tussen de carbs.

db
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Oplossing
Gewoon de originele erin stoppen. O ringen f inspuiten met silicone spray zodat ze er makkelijker in glijden. Je zal idd ietwat kracht moeten zetten om het pijpje er weer op te drukken. De originele hebben de juiste dikte.

O-RING, 13X2.5​


Voor als je het snel wilt hebben ---->
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan