Lekkende banjobouten Honda CBR help ?!

Ozerec

MF'er
24 nov 2019
37
7
De banjo bouten van mijn nieuwe handrem setup lekken.
Ik heb nieuwe koperen ringen geplaatst omdat de oude helemaal op waren en heb de leidingkop zelf ook licht opgeschuurd maar de lekkages blijven aanhouden.
Zou het dan aan de banjo bouten zelf liggen ? Want die zijn zelf ook vrij oud.
Ik heb onderhand een andere remleiding en banjo bouten besteld voor de zekerheid maar wil voordat die binnen zijn wil ik toch het probleem even weten.

2C2E26DD-3483-4B7E-AE48-EFED26651ABF.jpeg
 
De nieuwe ringen wel zelf uitgegloeid, de meeste die ik de laatste jaren in mijn handen kreeg uit de handel waren te hard en moest ik ze uitgloeien voor ze hun werk konden doen

Dat is normaal gesproken echt niet nodig.

In dit geval gaat het om een pasvlak wat waarschijnlijk compleet gaar gedraaid is, dan kun je uitgloeien wat je wil, maar het komt niet meer goed.
 
er horen alu ringen tussen. Bovendien heb ik een hekel aan lichtgewicht banjobouten
Is wat van te zeggen,was paar weken geleden bij Goodridge voor wat onderdelen in Pijnacker en dacht toevallig vraag het ff en die adviseren koperen ringen.Worden trouwens standaard bij leidingen van Goodridge geleverd en zelfs Brembo levert ze bij aftermarket remklauwen.
Zelf gebruik ik ook altijd alu.
Heb ook een alu banjobout aan testje onderworpen en die brak bij 30nm.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
De koperen ringen worden door het stansen uit een koperen plaat knetterhard. Als je de ringen even uitgloeid, dan worden ze weer zacht en zullen ze goed afsluiten. Er horen zoals Zot al schreef eigenlijk aluminium ringen tussen.

Die ervaring, en dat ze rondom een scherpe rand hadden van het stansen, heb ik ook met het doosje ringen van HBM.
Op een glasplaat voorzichtig opschuren en uitgloeien bracht de oplossing.
 
@erwinko

Ik ga zo even kijken of de banjo te lang is maar lijkt me sterk, de hele set is zo geleverd.
Zelf denk ik aan het pasvlak van de leiding zelf, want die is vergeleken met me originele leiding naar achter nogal “oud”.
 
Terug
Bovenaan Onderaan