Lekkende benzinekraan

JoeldePoel

MF'er
30 jun 2010
31
27
Alphen aan den Rijn
Hallo,

Ik heb een Honda NTV 650 uit 1994
Heb deze een half jaar geleden gekocht.
Er zit een lek vlak bij de aansluiting van de benzinekraan op de benzinetank.
Er druppelt heel langzaam benzine langs het schroefdraad naar beneden. Waar het lek precies zit weet ik nog niet. Wel zie/voel ik benzine op het schroefdraad zitten wat uit de tank komt.
In het wphb staat dat een O-ring vervangen kan helpen.
Vinden jullie het aannemelijk klinken dat een O-ring deze lekkage oplost?
Of zou het ook wat anders kunnen zijn? En dat enkel een O-ring dan te weinig is.
 
Probeer eens om de moer wat te lossen en dan weer goed aandraaien, soms helpt dit.
En anders alle benzine aftappen en kraan demonteren, O-ring vervangen (viton) en monteren.
Ps, niet te lang (dagen) de kraan ongemonteerd laten liggen, dan droogt van binnen alles uit en vergroot weer de kans op andere lekkages.
Zet m dan in n glaasje gevuld met benzine.
 
honda-ntv650-revere-1993-p-spain-fuel-tank_bigecs9j41f__1500_8334.gif
o-ring_big16958KM9005-01_7552.jpg
 
Probeer eens om de moer wat te lossen en dan weer goed aandraaien, soms helpt dit.
En anders alle benzine aftappen en kraan demonteren, O-ring vervangen (viton) en monteren.
Ps, niet te lang (dagen) de kraan ongemonteerd laten liggen, dan droogt van binnen alles uit en vergroot weer de kans op andere lekkages.
Zet m dan in n glaasje gevuld met benzine.
Met eerst los en dan vaster draaien maakte het geen verschil.
als de O-ring lekt, is het lek tussen de kraan-behuizing en de tank zelf. als het lekt via de bout, is het de afdichting van de bout zelf. dieuwe dichting onder de bout steken dan .
Dan zou het opgelost moeten zijn met een O-ring.

Ik ga een O-ring bestellen en laat het jullie weten als het is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan