Lekkende carb kawa z650 1978

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
Ik heb last van een lekkende carb, het is er een en is steeds dezelfde. Als de motor stil stat dan blijft kennelijk de benzine deze carb binnen stromen, na enige tijd komt er dan een golf benzine uit het slangetje zetten.

ik heb de carb uitelkaar gehaald en wil graag weten of mijn naalt nog goed is, andere oorzaak kan ik niet vinden.
hier een foto



full
 
thx gasten, ik heb eea nagekeken en de boel weer terug gestopt. Lijkt nu niet meer te lekken. fingers crossed.
@kawamichel lipje ombuigen houd ik in het achterhoofd thx!
 
Naald hoort glad te zijn waar deze in de zitting valt.
Als je er met je nagel overheen gaat mag je niets voelen, anders blijf je aan de gang.
 
Meer vergroting nodig; probeer eens om alleen het puntje te fotograferen.
de boel zit er al weer in willem, dus een detail foto moet ff wachten. Ik heb voor de zekerheid wel een nieuw naaldje besteld.
Overigens lekt hij niet meer in een golf uit het slangetje, nu lekt hij overal B| hij zweet als het ware benzine (en best een hetige zweter...) misschien een revisie kitje kopen?
 
De kans dat het ligt aan vervuiling en/of vlotter en/of naaldje is wel erg groot.

Had je ook in/aan de opvang/geleiding van naaldje en punt gechecked/gereinigd?

Sommige moeilijk waarneembare verontreinigingen verdwijnen door (4-takt) toevoeging van reiniger-spul in de tank.

Dat er even "wachttijd" is voordat de overstroming opstart zou echter ook kunnen liggen aan een niet volkomen open "overloop" (scheldnaam voor vlotterkamer-ventilatie). Als dat niet volkomen vrij ademt tussen omgevingslucht en het binnenste van iedere vlotterkamer dan houdt een lucht/damp-belletje een vlotter iets omlaaggedrukt ...... sommige van die stelseltjes verbinden de vlotterkamers onderling door met buisjes/slangetjes en er hoeft er maar 1 rot te doen en je krijgt zoiets.

Check ook wel je olie, peil/geur, want overvulling en verdunning met benzine is zeer slecht.
 
De kans dat het ligt aan vervuiling en/of vlotter en/of naaldje is wel erg groot.

Had je ook in/aan de opvang/geleiding van naaldje en punt gechecked/gereinigd?

Sommige moeilijk waarneembare verontreinigingen verdwijnen door (4-takt) toevoeging van reiniger-spul in de tank.

Dat er even "wachttijd" is voordat de overstroming opstart zou echter ook kunnen liggen aan een niet volkomen open "overloop" (scheldnaam voor vlotterkamer-ventilatie). Als dat niet volkomen vrij ademt tussen omgevingslucht en het binnenste van iedere vlotterkamer dan houdt een lucht/damp-belletje een vlotter iets omlaaggedrukt ...... sommige van die stelseltjes verbinden de vlotterkamers onderling door met buisjes/slangetjes en er hoeft er maar 1 rot te doen en je krijgt zoiets.

Check ook wel je olie, peil/geur, want overvulling en verdunning met benzine is zeer slecht.

Thx, ga eea nakijken!
 
het nieuwe naald ziet er gladder uit, dus ik den k dat dat de oplossing is. Heb ik gelijk een andere vraag voor jullie:
een van de schroeven heeft een beschadigde kop (was een kruiskop is nu niet meer zeg maar) tips om deze eruit te draaien?
 
Tang ging niet, te weinig ruimte. Heb met een beiteltje en een hamer de schroef een zetje gegeven, ging prima. Iedereen bedankt voor de hulp, probleem lijkt opgelost met de nieuwe naald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan