Lekkende carb.. wtf?

Kars

(O_o)
10 jun 2003
5.828
1.175
Achterhoek
Okee, hier zullen ongetwijfeld meer topics over zijn geweest, maar ik heb dus een probleempje..

Mijn Yam FZR1000 uit 91 rook al geruime tijd iets te veel naar benzine.
Op zich niet zo'n probleem, maar het kwam altijd vanaf de linker kant.
Dus ik denk, dat zal wel iets te veel in de carb zitten, aangezien t ding altijd op de jiffy staat.

Maar na een tijd van ombouwen, heb ik m vandaag voor t eerst gestart.
Meteen lopen, no problemo.
Maar na de proefrit rook ik meteen weer benzine, en het drupte lichtjes uit de linker carb.

Hoe kan dit, waar zou t vandaan komen?
Overloopje misschien? Vuiltje?

Het is dus al langer, maar vandaag was t wel erg zeg maar..
 
hee kars

zelfde probleem hier,kan je vertellen,wordt alleen maar erger denk ik.... :(
begon met een lucht en nu na een aantal maanden later zie je gewoon die bruine shit over het blok liggen :(

ik ben bang dat jij en ik toch aan een rivisie toe zijn(nieuwe pakkingen en zo)

gaat weer een weekend naar de haaien zonder te :] en niet te vergeten de nodige euries aan te vergooien
 
Heb ik met me GSX600f ook, ook aan de linker kant, hele carb bruin, het druipt nog niet, het zweet wel flink.
Ik zou het graag laten verhelpen maar ik denk dat de prijs weer vies tegenvalt B|

of ik doe het zelf... -O-
pa...... heb je ff.... -O-
:]
 
Misschien ligt het aan iets eenvoudigs, te gemakkelijk om niet ff te checken:

- vuil in de vlotterkamers, vlotter reageert haperend, kan blijven hangen; tamelijk vaak helpt een slok carb-reiniger-toevoeging op een volle tank (maar dit zou ik NIET durven bij 2-takt!!)
- vlotterkamer-ventilatie ("overloop") verstopt/gekniekt/bekneld; moet van het vrije uiteinde kunnen ademen tot IN iedere vlotterkamer anders houdt een damp/lucht-bel de vlotter tegen om tijdig te kunnen sluiten want vlotter=dobber en drijft op vloeistof, niet op damp
- vlotterNAALDJE; sluitpuntje goed bekijken onder vergrootglas, vooral als het zo'n modern plastic/rubber toefje is. Verloop moet altijd gaaf conisch zijn.
 
Misschien ligt het aan iets eenvoudigs, te gemakkelijk om niet ff te checken:

- vuil in de vlotterkamers, vlotter reageert haperend, kan blijven hangen; tamelijk vaak helpt een slok carb-reiniger-toevoeging op een volle tank (maar dit zou ik NIET durven bij 2-takt!!)
- vlotterkamer-ventilatie ("overloop") verstopt/gekniekt/bekneld; moet van het vrije uiteinde kunnen ademen tot IN iedere vlotterkamer anders houdt een damp/lucht-bel de vlotter tegen om tijdig te kunnen sluiten want vlotter=dobber en drijft op vloeistof, niet op damp
- vlotterNAALDJE; sluitpuntje goed bekijken onder vergrootglas, vooral als het zo'n modern plastic/rubber toefje is. Verloop moet altijd gaaf conisch zijn.

:^ viercylinder carbs demonteren is k#t, preventief alle vier de vlotternaaldjes vervangen.
ook even met een brievenwegertje de vlotters nawegen, lek kan tegenwoordig niet meer maar poreus wel, dan word ie zwaarder, better safe than sorry.
 
Thanx voor t meedenken :)

Heb net nog ff gekeken, maar hij lekt niet door..
Beetje vaag, maar er lagen vanochtend maar een paar drupjes, that's it.

Ga nu nog ff stukkie rijden, kijken wat er gebeurd.
 
zou kunnen willem maar in het geval van goodstuff en mij is het denk ik gezien de smurrie op de carb en blok al te laat :(


D'r is niks te laat!
8-)
Willem bedoeld dat je de carbs. eronder vandaan haalt,....de vlotterbakken losneemt en dan schoonmaakt en het ont-/beluchtings kanaaltje schoonmaakt,...
Daarna de vlotternaalden vervangt....
De sproeiers schoonmaakt...
De gasnaalden controleerd...
De stationairstelschroeven ofwel de luchtregelschroeven volgens de boeken instelt.
En zeker niet met een vloeibare-pakking een vlotterbak lekdicht gaat afsluiten....B |( goedkoop is in deze duurkoop, want die rommel(wat tussen de randen door weggedrukt wordt , zowel naar buiten áls naar binnen..) komt ALTIJD los en gaat in je sproeier(s) zitten..)
Nieuwe pakking halen.
 
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Het was toen een lekkende vlotterbakpakking. Nieuwe pakkingsetje kostte toen 12 euro. Ik heb toen ook direct alle kruiskopschroeven vervangen voor imbus, die draai je niet zo snel kapot en je draait ze er makkelijker uit. Ik kan de carbs laten zitten als ik alleen de vlotterbakken los wil hebben.
 
Shit, ik reed(scheurde) vandaag een beetje rond, ineens trekt me fiets niet als ik optrek en er rammeltwat in het blok, na een tijdje trekt hij ff en dan niet meer.

:(

;(

Hoe kan ik de carb eigeblijk nakijken/openen( schoonmaken) als ik geen benzinekraan heb die dicht kan? alleen on, pri en res, gewoon tot reserve leegrijden?, dan kan het nog lekken als hij schuin staat. -O-
 
Laatst bewerkt:
Doek eronder houden dan slang los trekken en uitzoeken welke stand hij niet door loopt. Anders iets in het kraantje steken of leeg laten lopen in een bak en later terug in de tank. Oja niet roken bij deze acties, maar ik neem aan dat je dat al wist O-)
 
Het lekken gaat waarschijnlijk erger worden , gaat daar niet op wachten .

Probeer eerst met forte plus of id .
Het probleem zit em vaak in het scharniertje van de vlotter, koop een bussie carburateurreiniger en demonteer de complete carburateurunit en werkt 1 voor 1 aan je carburateurs zo kan je de onderdelen niet verwisselen en met een kwastje benzine kan je gelijk de complete unit schoonmaken let wel dat carburateur reiniger de rubbertjes aantast tis nogal agressief spul.De vlotter pakkingen kosten rond de 5 a 6 euro. Na dit werkje zal je zien dat alles weer prima werkt. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan