Lekkende carburateur suzuki katana

HamzaGSX600f

MF'er
2 mrt 2021
31
2
Hallo,
De carburateur van mijn suzuki gsx600f uit 1993 lekt benzine als ik de kraan open zet. Hij lekt niet van de pakking maar uit het gedeelte waar de luchtfilter vast wordt gemaakt, ik heb verschillende hoogtes van de floats geprobeerd dit helpt niet echt. Zelfde de hoogte die door de fabrikant wordt aangeraden Ook heb ik de naalden vernieuwd en pakkingen. Nu heb ik de carbs op de werkbank en zodra ik benzine toevoeg hoopt ze benzine op waar de luchtfilter vast zit. Iemand enig idee?
 
Hoe ziet de zitting van de vlotternaald eruit?
Als de zitting eruit kan zou ook de oring die daarop zit kunnen lekken. Kunnen de zittingen er niet uit dan zou je ze kunnen polijsten.
 
test opstelling even maken.
carburateur vlotter bakje demonteren , pak een opengemaakte kunststof flesje met in de flessenhals dop een slang en deze aansluiten op de benzine invoer buisje carburateur . flesje een meter boven carburateur. houden en deze vullen met wat benzine (of water) .als het goed is stroomt er benzine (of water ) uit nabij vlotterafdichting s naald.
met andere hand nu vlotter om hoog brengen en kijken wat er gebeurd als het goed is moet er nu geen benzine (of water ) uitkomen , conclusie afdichting werkt goed
 
Hallo,
De carburateur van mijn suzuki gsx600f uit 1993 lekt benzine als ik de kraan open zet. Hij lekt niet van de pakking maar uit het gedeelte waar de luchtfilter vast wordt gemaakt, ik heb verschillende hoogtes van de floats geprobeerd dit helpt niet echt. Zelfde de hoogte die door de fabrikant wordt aangeraden Ook heb ik de naalden vernieuwd en pakkingen. Nu heb ik de carbs op de werkbank en zodra ik benzine toevoeg hoopt ze benzine op waar de luchtfilter vast zit. Iemand enig idee?
zou het mogelijk zijn om wat foto's te maken en die hier te plaatsen ?

als je hier iets typt zie je een hele rits symbooltjes boven het tekst vak staan, het vierkantje links van de filmcamera kan je een opgeslagen afbeelding mee hier plaatsen.

Je oorspronkelijk probleem is (mij) niet helemaal duidelijk dus iets zinnigs zeggen over wat er al gedaan is lukt dan niet.
 
zou het mogelijk zijn om wat foto's te maken en die hier te plaatsen ?

als je hier iets typt zie je een hele rits symbooltjes boven het tekst vak staan, het vierkantje links van de filmcamera kan je een opgeslagen afbeelding mee hier plaatsen.

Je oorspronkelijk probleem is (mij) niet helemaal duidelijk dus iets zinnigs zeggen over wat er al gedaan is lukt dan niet.
Ja snap ik helemaal ik zal morgen foto’s uploaden
 
Ja snap ik helemaal ik zal morgen foto’s uploaden
en wat hierboven al even benoemd is :
de slang die vanaf je tank, of ander tijdelijk reservoir komt , moet op een koperen aansluiting worden bevestigd.
( grappig om te zien dat dit soort foto's op internet bijna allemaal van ultrasoon bedrijven zijn :

carburatorrevisie_09-768x1024.jpg


misschien dat janbros herkend waar hij bij jou lekt uit je omschrijving en daarom vermoed dat je de benzine slang niet op zo een soort aansluiting hebt bevestigd.

beetje kort omschreven..
 
Hoe heb je de vlotterhoogte af kunnen stellen als hij lekt?
Is er geen vlotter gevuld met benzine? (Dan drijft hij niet)

Bekijk bijlage 1788302Bekijk bijlage 1788303

Welke is je aanvoer van benzine? 2e plaatje?
Ik heb de onderkant van iedere carb losgemaakt en de carb op ongv 45 graden gehouden tot de vlotters gelijk stonden en vervolgens afgesteld op 14.6mm zoals fabrikant beschreef. Nummer 6 op de foto is de aanvoer voor benzine deze gaan beide naar de benzine kraan op de tank
 
dan heb je echt iets fouts gedaan, of niet de juiste revisiesetjes, of ...
alle 4 is geen toeval meer.

edit : waarom duw je schroevendraaiers in de ontluchtings-slangen ? waarvoor heb je schrik ?
 
Ik zou niet echt weten wat ik fout doe, hij lekte ookal voor de revisie set. En de schoevendraaiers had ik erin gedaan zodat er geen benzine zou lekken, of is dat het probleem dat het overtollig benzine niet kwijt kan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan