Lekkende carburateur suzuki katana

HamzaGSX600f

MF'er
2 mrt 2021
31
2
Hallo,
De carburateur van mijn suzuki gsx600f uit 1993 lekt benzine als ik de kraan open zet. Hij lekt niet van de pakking maar uit het gedeelte waar de luchtfilter vast wordt gemaakt, ik heb verschillende hoogtes van de floats geprobeerd dit helpt niet echt. Zelfde de hoogte die door de fabrikant wordt aangeraden Ook heb ik de naalden vernieuwd en pakkingen. Nu heb ik de carbs op de werkbank en zodra ik benzine toevoeg hoopt ze benzine op waar de luchtfilter vast zit. Iemand enig idee?
 
Hallo iedereen, het probleem is verholpen, de schroevendraaiers waren het probleem. Bedankt iedereen voor de tips. Nu is mijn volgende vraag: de motor stottert onderin de rpm’s voorbij 4/5k merk je daar niets van, moet ik de fuelscrew naar buiten draaien of juist naar binnen?

Mvg Hamza
 
met alleen het gegeven "sputteren" kan men niks zinnigs zeggen.
zelf experimenteren en het resultaat hier geven
Verschillende standen geprobeerd. Alle 4 de carburateurs staan op 3 rotaties uit vanaf volledig ingedraaid. Motor loopt al iets beter maar nog niet echt lekker onderin de rpm’s. Bougies nagekeken en deze waren allemaal wit. Ik denk dat hij nog steeds te weinig brandstof krijg
 
Ik heb de onderkant van iedere carb losgemaakt en de carb op ongv 45 graden gehouden tot de vlotters gelijk stonden en vervolgens afgesteld op 14.6mm zoals fabrikant beschreef. Nummer 6 op de foto is de aanvoer voor benzine deze gaan beide naar de benzine kraan op de tank
zolang je benzine op nummer 6 aansluit gaat het niet goed komen. Nummer 14 is de benzineaansluiting. Mocht je ervoor kiezen om toch nummer 6 aan te sluiten op de benzinekraan dan bij deze het verzoek aan de Moderator om het topic te sluiten.
 
Kan je een foto maken van hoe jij wat aangesloten hebt?
Hieronder een foto van de carburateur, de twee slangen met een filter zijn beide aangesloten op de benzinekraan. De twee slangen met beide een rode schroevendraaier die zijn op niets aangesloten en hangen naar beneden. De slang met oranje schroevendraaier zit vast aan een aansluiting die ook vast zit bij de benzinekraan (maar hier komt geen benzine uit).

Dit is hoe de slangen gemonteerd waren voor er problemen ontstonden, zo heb ik dan ook 1.5 jaar probleemloos gereden.
 

Bijlagen

  • 8E885825-AC16-4A37-8F1E-CE80E9002A21.jpeg
    8E885825-AC16-4A37-8F1E-CE80E9002A21.jpeg
    235,8 KB · Weergaven: 18
Dat klopt wel gewoon. Die derde aansluiting zal dan de vacuüm zijn voor de kraan. Die andere twee horen gewoon open te zijn. Lopen ze alle 4 over of kan je dat niet zien? Je zou ze dan eens los van de motor kunnen testen op lekkages.
 
Dat klopt wel gewoon. Die derde aansluiting zal dan de vacuüm zijn voor de kraan. Die andere twee horen gewoon open te zijn. Lopen ze alle 4 over of kan je dat niet zien? Je zou ze dan eens los van de motor kunnen testen op lekkages.
De lekkage is opgelost door het verwijderrn van de schroevendraaiers en vervangen van de rubbere ringen. Het probleem nu is dat de motor tussen 1.000 en 4.000 rpm de moter stottert en inhoud voorbij 4k rpms is er geen probleem. Ik denk dat hij weinig benzine krijgt
 
Terug
Bovenaan Onderaan