lekkende carburateur yamaha xvs 1100

Papa Cees

MF'er
22 jan 2003
79
0
Hilversum
Hoi mede motorrijders,
Wie kan mij helpen, ik heb de carburateur schoon gemaakt maar nu lekt die. Onder de carburateur zit een soort overloopje (zie foto)waar de benzine gewoon uitloopt, ook in het verbindingsstuk van de carburateur naar het luchtfilter blijf benzine staan. Wie kan mij aan een oplossing helpen?

Groetjes,

Cees
full
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je haast denken dat het naaldje dat de benzinetoevoer moet stoppen niet goed sluit.
Het naaldje wordt door de vlotter in het bakje omhoog gedrukt tegen een openingetje waar benzine de vlotterbak instroomt.... Kan dan komen doordat het naaldje niet goed sluit of dat je vlotter niet omhoog komt.

Daar zou ik het in eerste instantie zoeken.

Succes,

Later,

Loek
 
Dan zou je haast denken dat het naaldje dat de benzinetoevoer moet stoppen niet goed sluit.
Het naaldje wordt door de vlotter in het bakje omhoog gedrukt tegen een openingetje waar benzine de vlotterbak instroomt.... Kan dan komen doordat het naaldje niet goed sluit of dat je vlotter niet omhoog komt.

Daar zou ik het in eerste instantie zoeken.

Succes,

Later,

Loek
bedankt voor je reactie.
 
Ik heb voor de carburateurs revisiesets besteld. Heb nog evengoed gekeken, en denk dat de o-ringen rondom de vlotterbehuizing versleten was. Nu wachten op de nieuwe erin zetten en dan horen jullie of dat het probleem was.
 
Er zit volgensmij ook een ringetje om de vlotternaaldzitting, dat stuk kan.
Die heb ik dus ook stuk gehad. Idd ook een Yamaha!
Op een gegeven moment stopte de motor onderweg. Volledig verzopen en dat dan letterlijk. Van 1 cilinder stond het inlaatkanaal gevuld met pure benzine.............

Ik heb toen de carbs met een revisieset verwend.
Nieuwe vlotternaaldzittingen met bbh nieuwe O-ringen, nieuwe vlotternaalden, nieuwe O-ringen voor de vlotterbak. Verder alles in de ultra-soon schoongemaakt.

Bijna alles was oke, behalve de O-ringen van de koppel-pijpjes tussen de carbs in. Die O-ringen waren €7 p/st bij CMS. Dat was me te duur voor 12 stuks. Toen goedkope NBR-universeelringen geplaatst bij de meest slechte. Na half jaar en ca 12000km wederom lekkage. NBR opgevreten door de Ethanol-benzine.
Vervolgens Viton O-ringen in Thailand besteld voor €1.50/ stuk. Heb ze onlangs gemonteerd.

Ik hoop dat dan nu alle carb-problemen zijn opgelost.
(soms is besparen toch niet de beste optie)
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik dus ook stuk gehad. Idd ook een Yamaha!
Op een gegeven moment stopte de motor onderweg. Volledig verzopen en dat dan letterlijk. Van 1 cilinder stond het inlaatkanaal gevuld met pure benzine.............

Ik heb toen de carbs met een revisieset verwend.
Nieuwe vlotternaaldzittingen met bbh nieuwe O-ringen, nieuwe vlotternaalden, nieuwe O-ringen voor de vlotterbak. Verder alles in de ultra-soon schoongemaakt.

Bijna alles was oke, behalve de O-ringen van de koppel-pijpjes tussen de carbs in. Die O-ringen waren €7 p/st bij CMS. Dat was me te duur voor 12 stuks. Toen goedkope NBR-universeelringen geplaatst bij de meest slechte. Na half jaar en ca 12000km wederom lekkage. NBR opgevreten door de Ethanol-benzine.
Vervolgens Viton O-ringen in Thailand besteld voor €1.50/ stuk. Heb ze onlangs gemonteerd.

Ik hoop dat dan nu alle carb-problemen zijn opgelost.
(soms is besparen toch niet de beste optie)
Heb je nog geluk, voor m'n XJ900S Is alleen een complete vlotternaald met zitting en o-ring te leveren voor €41 (ex btw/verzending)per carb!!!! Ook via ebay amper voordeligere alternatieven/losse vlotternaald te vinden. In mij ogen kan die zitting zelf niet slijten als de naald met rubber tipje is uitgevoerd, dus waarom alleen complete set?
O-ringetjes bestel ik tegenwoordig meestal via www.technirub.nl.
 
Laatst bewerkt:
bij louis.de voor beide carburateurs was ik € 38,00 kwijt dus dat valt nog wel mee.

Heb je nog geluk, voor m'n XJ900S Is alleen een complete vlotternaald met zitting en o-ring te leveren voor €41 (ex btw/verzending)per carb!!!! Ook via ebay amper voordeligere alternatieven/losse vlotternaald te vinden. In mij ogen kan die zitting zelf niet slijten als de naald met rubber tipje is uitgevoerd, dus waarom alleen complete set?
O-ringetjes bestel ik tegenwoordig meestal via www.technirub.nl.
 
Terug
Bovenaan Onderaan