lekkende carburateur

amy907

Rookie
20 sep 2011
7
0
siddeburen
heb na het schoonmaken van de caberateur spontaan lekkerij( was eerder dicht en afgesloten)
bij de bevestigings nippel lekt er nu benzine en de nippel is los!
hoe kan ik de nippel het beste weer lek vrij en vast krijgen?

mvg Alex

ps het is een honda sabre 1100 van bj 1985
 
Laatst bewerkt:
heb na het schoonmaken van de caberateur spontaan lekkerij( was eerder dicht en afgesloten)
bij de bevestigings nippel lekt er nu benzine en de nippel is los!
hoe kan ik de nippel het beste weer lek vrij en vast krijgen?

mvg Alex

ps het is een honda sabre 1100 van bj 1985

Welke nippel?
 
:N dat gaat niet werken bij een VF (Sabre). daar is het een T-vormig kunststof buisje (dat erg gemakkelijk breekt) dat 2 carburateurs met elkaar verbind en een aftakking heeft voor de benzineslang. Dit wordt op de carburateurs afgedicht dmv o-ringetjes. Deze zullen dan ook wel lekken.
Maar heb je de carburateurs ook van elkaar los gehad?
 
:N dat gaat niet werken bij een VF (Sabre). daar is het een T-vormig kunststof buisje (dat erg gemakkelijk breekt) dat 2 carburateurs met elkaar verbind en een aftakking heeft voor de benzineslang. Dit wordt op de carburateurs afgedicht dmv o-ringetjes. Deze zullen dan ook wel lekken.
Maar heb je de carburateurs ook van elkaar los gehad?


Of heb je de carbs tov. elkaar bewogen?
Mijn ervaring is dat als dat is gebeurd, de o-ringetjes, zie quote, dan gaan lekken omdat ze anders gevormd worden. Door de leeftijd van deze ringetjes is de soepelheid of de rek eruit en komen ze niet meer in hun originele vorm terug en dan drupt de benzine eruit.

Kost nogal wat overredingskracht (en dat T-vormige buisje :) ) om alles weer goed in elkaar te zetten ná het vervangen van alle o-ringetjes. :P
 
Het gaat om de slang die van de brandstof pomp naar de caberateur gaat,
maar de nippel is los en lekt benzine
Hebben caberateurs niet compleet uit elkaar gehaald.
alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

mvg Alex
 
Terug
Bovenaan Onderaan