Lekkende cilindervoet compressor

FredVN

MF veteraan
15 mrt 2013
5.719
956
VN = Voorlopig Nederland
Ik heb een eenvoudige 3 HP, 8 bar compressor met 24 ltr. tank. Deze lekt sinds kort olie bij de voetpakking. Ik heb de cilinder gedemonteerd en delen van de voetpakking zijn gewoon weg. Ik heb alles netjes schoongemaakt, maar ze verkopen hier geen losse voetpakkingen.

Ik wil op niet al te lange termijn een wat grotere kopen, maar ik zou deze graag weer werkend willen hebben. Dan heb ik wat meer vrijheid om op mijn gemak een nieuwe te zoeken.

Op wat voor manier kan ik dit het beste oplossen? .
 
Yes! Hijdoetutweer! Ik weet alleen nog niet hoe goed en voor hoelang.

Het kapje eraf halen bleek onverwacht moeilijk: onder een harde, ongetwijfeld door insecten achtergelaten laag, bleek na veel krassen met schroevendraaiers en tandartshaakjes een kruiskopschroef te zitten.

Na wat proberen, waarbij hij soms wel en soms niet afblies, heb ik de stelschroef wat losser gezet. Dat werkte. Daarna telkens wat hoger totdat hij ging blazen. Half slagje terug en voorlopig werkt het. Geeft me weer wat speelruimte om op mijn gemak naar een andere te kijken.

Nogmaals dank voor de hints.
 
Ik wil op niet al te lange termijn een wat grotere kopen, maar ik zou deze graag weer werkend willen hebben. Dan heb ik wat meer vrijheid om op mijn gemak een nieuwe te zoeken.

Geeft me weer wat speelruimte om op mijn gemak naar een andere te kijken.

Heb je in dik 2 jaar geen tijd gehad om rustig op zoek te gaan naar een ander compressortje?

;) :+
 
De waarheid is natuurlijk dat je er niet naar omkijkt zolang hij het blijft doen. En bij problemen moet je alsnog als een speer op zoek. Wat hier in mijn omgeving lastig is. Je hebt geen grote zaken a la HBM maar allemaal hele kleine winkeltjes, die allemaal dezelfde twee of drie modellen hebben staan. Misschien bij mijn volgende bezoek aan Ho Chi Minh stad maar weer even in de gereedschappenwijk kijken. Daar heb je toch wat meer keus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan