Lekkende keerring koppelingstang ZX7R '98

TSL-89

Rookie
27 aug 2013
14
0
Hey

Vraagje:
Bij mijn ZX7R uit '98 lekt motor olie weg bij de koppeling stang,
Tijdens het demonteren van mijn hydrauslische koppeling zag ik dat de keerring eruit lag...( Zie foto)
toen heb ik de gehele as eruit gehaald en deze zag er nog goed uit!

Hoe komt het dat deze keerring eruit is gevlogen?
En wat kan ik hier aan doen?

Heb voor de duideljkheid een aantal foto's bijgevoegd.

Alvast bedankt.

Groet,

Tom Slinger

full


full


full
 
Is hij niet gewoon een beetje droog geworden en heeft je pennetje hem ermee uit getrokken?
Carter ventilatie lijkt me de meest logische, maar als dat het niet is zou ik een nieuw keerringetje erin zetten met loctite.

En volgens mij heb ik met jou gewerkt in H10 bij de Klm, kan dat kloppen?
 
Ik heb dit ook gehad met mijn ZX7R. Hele partij olie op m'n achterband.
Heb er een nieuwe keerkring in gezet en deze vast gelijmd met Loctite. Een of andere die speciaal hiervoor is. Wel duur spul maar liever een duur potje dan een glijder.
 
Duurde ff voor de nieuwe keerring er was maar deze gemonteerd met Loctite.
De carterontluchtings slang was niet verstopt.
ontlucting kapje eraf gehaald en deze na gekeken en ook de 2 boringen in me blok en deze waren ook niet verstopt, wel zat er in de pakking van de deksel 2 kleine scheurtjes, dus deze ga ik nu bestellen.
 
hey,

Bedankt voor de tips! heb nu alles vervangen wat eventuele carter overdruk zou kunnen veroorzaken.

nu heb ik een volgende uitdaging:
Als ik hem in zijn 1ste versnelling zet en dan me koppelinghendel in knijp dan gaat hij heel zwaar vooruit....(ik kan me niet herinneren dat dit voorheen ook zo was.)
Als ik de motor warm laat lopen en ga daarna een stukje rijden (10 min) dan is het problem weg!

Dit hem ik al gedaan om het op te lossen:
- Olie + filter vervangen
- Complete Koppeling vervangen. (Glij - Frictieplaten en veren)
- Hydraulische koppeling ontlucht.

Hoort dit of zijn er nog andere oplossingen??

Alvast bedankt!

Tom
 
hey,

Bedankt voor de tips! heb nu alles vervangen wat eventuele carter overdruk zou kunnen veroorzaken.

nu heb ik een volgende uitdaging:
Als ik hem in zijn 1ste versnelling zet en dan me koppelinghendel in knijp dan gaat hij heel zwaar vooruit....(ik kan me niet herinneren dat dit voorheen ook zo was.)
Als ik de motor warm laat lopen en ga daarna een stukje rijden (10 min) dan is het problem weg!

Dit hem ik al gedaan om het op te lossen:
- Olie + filter vervangen
- Complete Koppeling vervangen. (Glij - Frictieplaten en veren)
- Hydraulische koppeling ontlucht.

Hoort dit of zijn er nog andere oplossingen??

Alvast bedankt!

Tom

Kun je met draaiende motor gewoon fatsoenlijk naar de 1 schakelen en weer terug naar de vrij? Ik vermoed dat je allemaal dingen aan het vervangen bent voor een probleem dat er niet is.
 
Ja kan met draaiende motor gewoon naar ze 1 en terug naar neutraal.

De koppeling moest vervangen worden hij slipte door, en deze was door de vorige eigenaar verkeerd gemonteerd de laatste frictieplaat zat niet in de uitsparing.
 
Sorry voor de botte reactie maar ken er niet goed tegen dat ik niet weet wat het probleem is!!
Kan het zijn dat het toch iets te maken heb met mijn hydraulische koppeling???? (heb de slave cilinder al gereviseerd en olie (Dot4) vervangen, en met een lijmtang op de slave cilinder ontlucht)

Groet Tom
 
Probleem opgelost zat toch nog iets van lucht bij de koppeling gister goede proefrit gemaakt en geen problemen en vanmorgen ook ff gereden en ook geen problemen!!

Bedankt voor de tips en hulp!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan