Lekkende koelvloeistof Vulcan VN750

Plantje

MF'er
10 sep 2005
72
2
Wijhe
Na dagen klooien is het me gelukt om mijn Vulcan weer helemaal in elkaar te zetten...althans daar lijkt het wel op.

Aangezien ik hem al maanden niet meer heb kunnen gebruiken wilde ik het ding toch aan het lopen zien en dat is me ook gelukt!

Nu zit ik nog met twee zaken:
-Gashendel blijft hangen. Volgens mij is dit een kwestie van afstellen en smeren
-Koelvloeistof lekt.

De koelvloeistof lijkt me een groter probleem. Het lekt daar waar de koelvloeistof de achterste cilinder in moet. (Volgens het clymer handboek bij de "Coolant pipe (rear cilinder head)")
Ik kan me niet herinneren, dat ik hier iets van rubbers of pakkingen gezien heb. Bovendien is het sowieso een wat vreemde constructie om zo maar een metalen pijp zonder afdichting in een cilinder te stoppen...lijkt me.
Heeft iemand ideeën?
 
Nu je het zegt!
Ik heb even gekeken op het parts diagram op de site van Kawasaki. Staat precies dezelfde tekening als in het werkplaatshandboek van Clymer, maar dan MET zo'n ring. Ik weet in ieder geval wat ik moet bestellen en dat ik het kan fixen!

Bedankt! :}

Nu dat gashendeltje nog...
 
Wederom bedankt! Het was inderdaad een rubber ring. 50 cent kostte het ding en de motor lekt geen koelvloeistof meer!

Gaskabels gesmeerd en beter afgesteld.

De motor loopt weer! Nog niet als een zonnetje, maar dat heeft waarschijnlijk met de carbs te maken. Ik had zelf niet verwacht er nog ooit een paar kilometer op te kunnen rijden!
 
De dynamo heb ik wel geïnspecteerd en was nog goed. Bovendien wist ik niet eens of het ding überhaupt nog ooit zou lopen.

Ik vind dat ik voor een computernerd al een heel eind ben gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan