Lekkende motor, wat is er stuk?

22 apr 2004
31
0
Goedendag, ik heb hulp nodig!

Ik heb een gsx 1100 e uit '82. Een heerlijk beest op twee wielen.

Bij het starten loopt hij niet soepel, maar dat moet met het schoonmaken van de carbs opgelost zijn.

Helaas heb ik ook een ander probleem. Als die loopt en ik sta stil dan blijft er vloestof lekken . Het druppelt er gewoon onder uit. Het lijkt benzine te zijn, gezien de geur.

- is het een kapotte vaccuum carburateur? (hoe kan ik dit testen)
- zou het een mengsel kunnen zijn van benzine en olie?

Wie is mijn reddende engel op een ijzeren paard?

Alvast bedankt dan kan ik nog dit weekend rijden, als het weer het toelaat!!! :] :}
 
Thanks voor de snelle reactie...

een lekkende benzineslang? Nee, zijn net vervangen
Een vlotter die blijft hangen? Ga ik nakijken.
Vuil tussen de vlotternaald? Idem.
Lekkende benzinekraan?

Kan ik zien of mijn vaccuum carb nog juist werkt?
 
Thanks voor de snelle reactie...

een lekkende benzineslang? Nee, zijn net vervangen
Een vlotter die blijft hangen? Ga ik nakijken.
Vuil tussen de vlotternaald? Idem.
Lekkende benzinekraan?

Kan ik zien of mijn vaccuum carb nog juist werkt?
Omdat je zegt dat de carberateur smerig is, zou ik deze eerst reinigen.
Ik weet niet wat je met vacuum carb. bedoeld(het is toch geen onderddel van je carb, maar de carb. is een vaccuum carberateur of niet), maar misschien heeft iemand anders een snelle methode om te testen of je vaccuum nog werkt.
 
Thanks,

ik denk inderdaad dat dat het dan zou moeten zijn. Mooie klus in deze dagen.

Wie heeft er een techniek om de kraan te testen?
Het is zo'n kraan met een twee slangen (volgens mij is dat een vaccuum carb toch?)
 
Thanks,

ik denk inderdaad dat dat het dan zou moeten zijn. Mooie klus in deze dagen.

Wie heeft er een techniek om de kraan te testen?
Het is zo'n kraan met een twee slangen (volgens mij is dat een vaccuum carb toch?)
Als je aan het dunne slangentje zuigt, moet er uit het dikekre slangentje benzine komen.
(Als de kraan op "on"staat, en er genoeg benzine inzit.)
 
Als er een vlotter blijft hangen, loopt de vlotter kamer over.
De benzine loopt er via de overloop via een slangetje uit.
Dus daar zou ik het zoeken.
Kan, maar iets vaker andersom zien "werken": die "overloop" is eigenlijk de vlotterkamerventilatie en moet volkomen vrij ademend open zijn tussen buitenlucht en het binnenste van de vlotterkamer; slangetje doorblazen is dus soms niet voldoende want ook het nippeltje op de vlotterkamer kan verstopt zitten.

Is dit laatste aan de hand dan houdt een opgesloten lucht/dampbel de vlotter omlaaggedrukt en de benzine blijft stromen, naar gelang van de carburateur-opstelling de cilinder in en/of richting luchtfilter. Brandstof kan zo wel eens in de olie terechtkomen, niet vergeten ook dat te checken.
 
Laatst bewerkt:
Willem is onze residente deskundige op carbs en vooral vlotters (en rubber puntjes...), dus volg z'n advies maar.

De opmerking dat je moet controleren of er geen benzine in je olie loopt is ook zinnig. Dat smeert niet alleen een stuk minder, maar als er genoeg peut in loopt kan je het blok ermee naar de eeuwige jachtvelden helpen. Benzine laat zich niet erg makkelijk samenpersen......
 
Waarschijnlijk is het gewoon vuil wat zich opgehoopt heeft in je carburateurs van een lange stilstand en 1 of meer van je vlotternaalden belet om goed af te dichten , door het overloopslangetje of tuitje stroomt er dan benzine uit en dat vind je op de grond. Remedie je carburateurs goed schoon laten maken zodat alles weer goed werkt.
Kan ook wezen dat 1 van je vlotterdeksel pakkingen lek is.
 
Laatst bewerkt:
Thanks,

ik denk inderdaad dat dat het dan zou moeten zijn. Mooie klus in deze dagen.

Wie heeft er een techniek om de kraan te testen?
Het is zo'n kraan met een twee slangen (volgens mij is dat een vaccuum carb toch?)


Chéck in dit forum- onderdeel de 'how-to'...daar staat't bij...

Waar lekt het precies........., dat scheelt ons weer in een partij opsommingen van mogelijkheden.
 
Als er een vlotter blijft hangen, loopt de vlotter kamer over.
De benzine loopt er via de overloop via een slangetje uit.
Dus daar zou ik het zoeken.

Indien er een overloopslangetje aanwezig is, loopt de benzine dan altijd via dit slangetje eruit in geval van dergelijke problemen? Of zou er ook benzine alsnog in de carter kunnen lopen via de cylinders?
Bij een vriend van me is er redelijk veel benzine in het blok terecht gekomen (na veel onderzoek, is oorzaak nog steeds onduidelijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan