Lekkende race-uitlaat

Klinknagel

MF veteraan
8 apr 2010
1.038
2
Ik heb een tijdje terug een Arrow collector set geïnstalleerd op mijn CBR600rr PC-40.
Het gaat om een Arrow 71355MI

Nu lekt deze op twee plaatsen. cilinder 4 naar de 4 in 2 collector
en op de 4-3 collector die van 2 naar 1 gaat

Bij de uitlaat set zat een heel klein zakje met silicone pasta (Vloeibare pakking?)
Ik wil de uitlaat opnieuw erop zetten en overal deze vloeibare pakking vervangen in de hoop dat deze nergens meer zal lekken
Nu de vraag! Weet iemand wat voor pakking dit is en waar is deze te koop?

min_4637_Honda_CBR600RR_07-08.jpg


De Dealer waar ik deze collectors nieuwe vandaan heb zegt dat deze systemen altijd lekken, gewoon rijden.... Echter ben ik bang voor mijn straat kappen |(
 
Je monteert een dergelijk systeem niet droog maar gewoon met montagepasta. Of dat pakking is of gewoon keramisch vet boeit niet zoveel omdat de toleranties zo klein zijn. Maar droog monteer je het in ieder geval niet.
 
Bedankt!

Bolski, op je site kan ik het 1 2 3 niet vinden.
Kan je mij misschien helpen aan een tube?

In het verleden weleens een Akrapovic slip on geplaatst daar was toen keramische vet bij geleverd.
Iemand een idee wat beter is?


Wat Dirtbag stuurt is het enige wat ik online kan vinden en dat lijkt mij veel te dik.
Het is namelijk niet dat er kieren zitten van centimeters maar er lekt een hele kleine hoeveelheid uitlaat gas tussen de pijpen door.
 
Laatst bewerkt:
Loctite 5920 is speciaal voor uitlaten. Zou het wel een paar uur laten drogen voordat je hem start.

Ik heb voor een demper weleens Loctite 5926 gebruikt. Maar dit was het gedeelte waar de flens aan de demperhuls zit.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing!


De Bijgeleverde uitlaat pasta was iets te dun en had gewoon te weinig.
Bolski had een tube op zijn webshop gezet en heb deze bestelt >Klikje<.

De uitlaat zaterdag gedemonteerd goed schoongemaakt en ontvet
Toen gemonteerd met goed veel pakking.

Vandaag (3 dagen later) gestart en hij lekt nergens, het rookt wel als een malle.
maar dit duurt niet lang. De motor naar 100 graden laten warmdraaien en een klein stukje gereden maar het ziet en heel beloofden uit *O*

11080836_673745696062932_6331557314360618598_o.jpg


Ik blijf het nog even in de gaten houden ;)
11058282_673745526062949_769757788251515891_o.jpg




:]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan