lekkende schokbreker, hoe los te halen?

jochie

Rookie
26 feb 2002
6
0
nice
De Honda cmx450 (rebell) van mijn vriending heeft voor een lekkende schokbreker.

Nu ben ik erg handig maar heb nog nooit een schokbreker uit elkaar gehaald. Kan ik deze gewoon van de motor demonteren en dan uit elkaar halen om de keerring te vervangen?

Waar moet ik verder op letten?
 
Is dat foli het enige?
Ik kan dus gewoon aan de onderkant van de veerpoot het boutje losdraaien en dan het spul uit elkaar trekken?
Ik hoef dus niet bang te zijn dat er iets door de veerspanning uit elkaar springt?

Wat voor een olie moet er eigenlijk weer in en weet iemand hoeveel en moet ik als ik bij de ene de olie vernieuw dit ook doen bij de andere?
 
yepm heb het ook gehad, gewoon uit elkaar pielen en in elkaar zetten met nieuwe keerring..

je hebt wel wat stukjes gereedschap nodig om

1: de borg ring te verwijderen (een tangetje die opengaat als je hem samenknijpt voldoet ook)
2: als je het netjes wil doen een stukje gereedscap om de keerring aante duwen, al heb ik dat niet gedaan en na 4000 km lekt ie nog steeds niet....
3: lock tite om de onderste schroef van je vork vast te zetten.
4: meet bekertje om de hoeveelheid olie af te meten
5: evt. als je vork lucht ondersteund is, een simpel slangetje dat je op beide vorken kan zetten om ze gelijk te zetten.

Let wel op of je geen geavanceerde anti dive voorvorken hebt ofzo, in dat geval zou ik ervoor zorgen dat je een werkplaats handboek hebt...


succes
 
ik zou ze allebij doen,, ps voor dat je iets lost schroeft, eerst de druk eruit laten mbv van het ventiel aan de bovenkant, anders kan het nog leuk worden...
 
olie kan jezelf bepalen, hoe dikker de olie hoe stugger het veren.

hoeveelheid en welke aanbevolen is, verschilt per motor...

PS, als je niet weet welke olie in de poten zit zal ik ze zeker allebij vervangen...
 
boefje is
edit.gif
niet makkelijker en overzichtelijker ??
 
Op dinsdag 26 februari 2002 16:49 schreef jochie het volgende:
De Honda cmx450 (rebell) van mijn vriending heeft voor een lekkende schokbreker.
Lijkt me geen probleem gezien het bovenstaande...
Op dinsdag 26 februari 2002 17:04 schreef Boefje het volgende:
Let wel op of je geen geavanceerde anti dive voorvorken hebt ofzo, in dat geval zou ik ervoor zorgen dat je een werkplaats handboek hebt...
 
yepm heb het ook gehad, gewoon uit elkaar pielen en in elkaar zetten met nieuwe keerring..

je hebt wel wat stukjes gereedschap nodig om

1: de borg ring te verwijderen (een tangetje die opengaat als je hem samenknijpt voldoet ook)
2: als je het netjes wil doen een stukje gereedscap om de keerring aante duwen, al heb ik dat niet gedaan en na 4000 km lekt ie nog steeds niet....
3: lock tite om de onderste schroef van je vork vast te zetten.
4: meet bekertje om de hoeveelheid olie af te meten
5: evt. als je vork lucht ondersteund is, een simpel slangetje dat je op beide vorken kan zetten om ze gelijk te zetten.

Let wel op of je geen geavanceerde anti dive voorvorken hebt ofzo, in dat geval zou ik ervoor zorgen dat je een werkplaats handboek hebt...


succes
Bedoeld deze jongen wel een voorvorkpoot, of bedoeld hij een achterschokbreker? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan